tisdag 7 oktober 2008

I går när jag lagade mat.....

kom två goda feér (eller hur det nu stavas) ner från övervåningen och sa:

- Mamma du har nu tre Önskningar!
Ok jag tänkte lite och sa:
- En symaskin vore rätt ok!
- sa den Lilla Feén, det har vi inte råd med!
Ok jag tänkte om!
-Ny putsade fönster då?
- det kan vi inte sa Den stora Feén!
Men va Fan tänkte jag, har man tre önskningar så har man, men bad om ett dukat bord!!
-Yes de kan vi sade de i Kör!! Och Vips som i ett magiskt trolleri av självaste Labero så var bordet dukat!!
-Men mamma, sa den lilla Feén du kan ju alltid önska dig snälla och otjatiga barn!!
-Absolut sa jag men vad gör jag då med de Två barn jag redan har undrade jag!?
Men Hallå det är jag och Klara som ska bli snälla och Otjatiga, för du vill väl inte byta ut oss?? sade Alma
- det är klart jag inte vill sa jag men klarar ni verkligen av att uppfylla den önskningen då??
-Ja självklart det är ju jätte enkelt sade Båda två!!
-Ok vi får väl se då sa jag!! Så nu kommer jag aldrig mer ha några Tjatiga barn!! Bara väldigt snälla!! Kul och Enkelt! Vi får se hur länge det håller i sig!!

Alma hoppas att Tomten kommer med en lagom tröja!!

Idag då?
Jo jag har väl haft så där kul på jobbet men på vägen hem bestämde jag mig för att göra Eftermiddagen bättre!! Hämtade Tjejerna nere på Fritids och åkte hem och Tog fram cyklarna och böt själv om till Springkläder!! Jag sprang och Tjejerna cyklade!! Hurtigt va!! Orkade väl springa ca 25 minuter i alla fall!! Det får duga!! det är ju inte direkt kul att springa! Dessutom lär jag skaffa mig ett par nya Löpardojjor!! Dyrt!! Vi stannade till uppe hos"Kekke" och matade kaninerna med Ogräs från vår gård!! De Mumsade friskt kan jag lova men de tarva getterna snodde bra myket de med!! Sen sprang vi hem och Lagade mat! Lax och Potatis med Blomkål till!! Mums!! Magnus är nu på Möte med Klippan tanten!! En historia för sig.......... Sen har Magnus varit till Frisör Ingrid och hämtat Pontus tröja som han har köpt!! Jensas för säsongströja!! Jag vet en kille som kommer att bli glad när han får den i morgon! Lagom till Derbyt och allt!! Det är ju Leksand-Mora i morgon och gud hjälpe Leksand om de inte vinner!! Då åker INTE jag till jobbet på Torsdag kan jag nästan lova......

Tarva Getter!


Kaninerna Mumsar!!

Äsch nu börjar jag lukta bra illa så nu tror jag att jag hoppar in i Duschen........

4 kommentarer:

Anonym sa...

Minns du vad du sa när jag önskade 3 snälla barn?

Vida sa...

Underbart inlägg! Jag ler hela tiden!

Klart Leksand vinner :) Thats the only option!

Kramar

Anonym sa...

Jag vill också ha snälla och otjatiga barn. Det kanske smittar om vi har tur.:)
Tänkte kolla om erbjudandet om jordgubbsplantorna kvarstår jag kommer gärna och gräver upp några om du fortfarande vill bli av med dem? // Jenny

Oss.... sa...

Självklart är det helt ok att gräva upp hur mycket Jordgubbsplantor som hellst!! Är vi inte hemma så gräv ändå......Ta tills du skäms och lite till!!
Kram kram Anki