söndag 7 oktober 2012

Spring tävling….Övernora runt!!

Igår när jag jobbade så var resten av familjen borta i Övernora på Springtävling! Tävlingen gick ut på att man skulle gissa vilken tid man skulle spring eller gå sin sträcka på…2,5, 5 eller 10 km var det! Alma va taggad och sade 14 minuter på 2.5 sträckan…..Jag satt på jobbet och fick Sms rapporter om att Alma dragit iväg i starten och sprungit ifrån alla…men sedan insåg hon att hon inte hittade så hon fick då vänta in de lite äldre Herrarna! För övrigt Lassi Karonens bror! Matti hängde alltså Alma på så mycket hon orkade och skuttade i mål på 12.40…..jag är sjukt impad….trodde inte hon skulle orka springa hela och inte så snabbt! Men vinnarskallen i Alma klev in och talade om för henne att man inte fick gå!! Grym Alma!!

375827_3815922282560_1402016186_n

Starten igår….Bilden har jag lånat på FB Av Anna!

Jag slöt upp i Övernora lagom till Prisutdelningen! Alma valde en Ficklampa! Vilket härligt arrangemang detta var!! Mer sånt…..

Sedan så sov jag två timmar på Soffan medans övriga gjorde lite av varje….Jag är inte sjuk men ändå inte frisk!

Inga kommentarer: