lördag 5 november 2011

En liten Come back….

Vill bara upplysa er om att vi lever och frodas…..ja i alla fall Sixten! Han äter typ hela tiden….och det gör ju att även Tiger äter som en tok!!

Hösten11 079

Känns helt ok att ha tagit ett litet Brejk! Kan lätt bli lite mycket och när jag bestämde mig för en Brejk så hade jag haft några rätt tunga dagar och veckor….tunga grejor som jag inte orkar skriva om! Nu känner jag just idag i alla fall att det är lättare! För ett tag sedan vann jag ett gratis Gymkort på Må Bättre i Hedemora….i Tre månader! Visst jag har hela tiden sagt att jag tycker det är lite mycket pengar att lägga ut på ett gymkort att vara där….men nu har jag varit där i tre veckor och Fan jag har nog blivit frälst…..och det bästa är nog att man kan träna i andra städer med det kortet också….jag har varit i Falun och kört både Grupp pass och maskiner! Jag har blivit duktigt förtjust i Grupp passen som heter EasyLine…det är ett gäng maskiner som står runt om i rummet och man kör 30 sekunder på varje sen byter man station….det är även andra styrkestationen mellan maskinerna....man hinner precis byta station…

Hösten11 086

Klara har Julpysslat lite….

Maskinerna går på luft…ju mer och fortare man kör desto tyngre blir det! Skit skoj helt enkelt och jobbigt! Men allt är upp till en själv…fast tävlingsmänniskan i en vill ju köra snabbare och mer än de andra så man tar ju ut sig ordentligt!

Nu står med andra ord på ett Gymkort på min Önskelista till jul…..

Hösten11 087

Jag har även hunnit med att rida en omgång….eller säkert flera gånger men just den sista gången minns jag extra mycket! Det blev lite extra rörigt då vi skulle Trava lite och båda hästarna fick nå spel och började gallopera(Hingsten skulle tävla)….Jag tyckte det gick för fort och drog i nödbromsen och Johannas häst skenade och reste sig på bakhovarna….Min Hingst lugnade ner sig efter nödstopps dragandet men hade då trampat av sig sina Tofflor….dyr historia det där! Men nu har jag i alla fall provat på det också!! Och nä jag ramlade inte av…..haha!

Idag har vi(jag och Alma) varit i Vasahallen på Innebandy matcher….först spelade Alma med sitt lag och sedan med Pojkarna som är i hennes ålder! Först vinst och sen en Förlust!!

Nu skall vi avsluta Lördagsaftonen med Fruktsallad, Glass och Grädde och Så Mycket Bättre!!

Ha det Gott!

Anki

Inga kommentarer: