tisdag 29 november 2011

Pyssel Tjejen!

Klara är ett Äkta Pyssel…Hon fullkomligt älskar att få sitta vid köksbordet eller som idag ifred på sitt rum och pyssla…därför var det kanske inte så konstigt att hon fick en stor pyssel låda av Mormor i paket….och hon hade själv köpt sig en låda med Armbands pyssel på Panduro!

Hösten11 111

Hon har idag gjort ett armband med en massa makramé knutar….något jag försökte att förstå mig på men det ingick inte i min roll som mamma att kunna det insåg både jag och Klara efter ett tag! Huvudsaken Klara förstod! Pappa Magnus gjorde en Makrameknytplanka åt henne idag så nu kommer tillverkningen att gå undan….

Hösten11 114

Jag och Alma har varit hemma i dagarna två då Alma segnade ihop i Söndags och inte kunde äta…och efter en liten närmare koll i Munnen så har hon en Riktigt ful blåsa i munnen….grön/gul till färgen och satt på ett tokigt ställe…..Alma och jag stannade alltså hemma för vem orkar gå i skolan utan att ha mat i magen? Idag har hon fått i sig mat och i morgon är det nog dags att gå till skola och jobb….

Kram kram på er!

1 kommentar:

Vida sa...

Vilket supersnyggt armband.. har heller lärt mig makraméknutar.. Imponerande..

Kramen