söndag 26 augusti 2012

Kräftskiva…..

Igår hann jag med en hel del…morgonpromenad, hämta gräsklipparen, klippa gräset, sköta kiosken på fotbollsplanen och till slut äta massa kräftor tillsammans med Busföreningen….Jätte goda tilltugg hade Värdinnan gjort….dagen till ära så var det en hel hög Kräfttips i extra bilagan Pralin och vår värdinna är inte rädd för att prova något nytt så hon gick ALL in kan man säga….Ni som har Pralin skall veta att den Varma brietårtan med Tomater och Basilika är helt sjukt god!! Värt att testa med andra ord!!

DSC_0918

Vi fick i veckan besök i Soffan av en Skallbagge….ja det låg en sån där gigantisk Noshornsbagge i soffan….Magnus trodde det var vår gamle vän som jag flyttat på…ni kanske minns den vi fick på vår grill förra sommaren…som jag sparade1 Nä då detta var en ny…dessutom levde han! Coolt…

DSC_0912

Klara har haft Träslöjd i veckan och kom hem med en alldelens underbar Trägaffel….Gillar den skarpt och jag blev så glad över att hon ville att vi skulle använda den….Alma skall använda den när hon kokar havregrynsgröt….som hon i veckan lärt sig göra helt själv!! :-)

Ha en bra Söndag allihopa….själv funderar jag på att ligga i soffan nästan hela dagen…tror jag!!

1 kommentar:

Annica sa...

Coolt? Skulle skrika om jag hittade en sån där bamsebagge i min soffa. Just skalbaggar inne har jag lite svårt för...ute går det bättre. :)