tisdag 5 mars 2013

Vasaloppet.....

Allt enligt tradition så åkte vi upp till målet...men först stopp på ICA Maxi och köpa kexchoklad...den bästa på året enligt Två pojkar! Och så klart Pinkpaus på Ok i Rättvik....
Älskar för den delen när man kommer över berget till Rättvik och Siljan breder ut sig....längtar genast till sommar och Laknäs!

I Mora så snodde vi parkering på IF Metalls platskontor...bra idé av Magnus! Och vadå lite valuta ska man väl ha av den dyra fackavgiften.....

Fick hela tiden rapporter via SMS på hur pojkarna åkte...De åkte fort...som vanligt. Samuel lite fortare än Pontus! Vilken kille han är Sam..... Men han har haft sjukt bra förutsättningar i år när det gäller träning...dock har han varit sjuk på slutet men det märktes då inte!

Båda kom i mål på jättefina placeringar...även om Pontus är besviken...och ja det får man vara! Tränar man så hårt och inte får till det ja då blir man förbannad och det kan man få vara en stund!
Jag är i alla fall grymt impad av honom som orkar! Hade ju fullt upp med hälften liksom......

Jag är så klart tokstolt över mina pojkar....och att få vara i Mora och ta emot dem! Och deras prestation är fantastiskt i mina ögon.... Känner som en stolt Mor över dem och gråter alltid en tår när de går i mål....ja jag är lite knäpp men det står jag för!


Inga kommentarer: