lördag 27 augusti 2011

En Hel Jobbvecka….

Jopp då har jag gjort det…En hel arbetsvecka är till ända och det känns som om att vi kommit in i Höstlunken bra!! Träningar alla dagar i veckan kan det gå sta och bli till vintern….Vi får se!! Hur som så han vi med en vända till Borlänge i Tisdags eftermiddag! Alma investerade för egna pengar en Ny Cykelhjälm och va riktigt nöjd med den!! Själv slog jag till med Två skita dyra BHar på Underverket….men väl värt anser jag då jag inte köper BHar speciellt ofta….. och på Hm lär jag aldrig i detta liv hitta någon som passar! Så till er men små tuttar säger jag grattis!! 625:- jämfört med 149:- är rätt mycket….typ att ni får nästan 10 stycken medans jag får två så va nöjda med de små ni har!! Det är ekonomiskt om inte annat!! :-) PÅ Esprite råkade jag ha presentkort och lite annan rabatt så det blev TRE Toppar till mig och en T-shirt till Magnus!! Det gillas…..

Sommaren 11 091

Alma och Björken i Laknäs..

I Onsdags hällde jag av den första svartvinbärs Josen och satte igång nästa satser…..Insåg att jag gjort en riktig tavla med bären….råkade ta lite för mycket bär i första satsen så det blir inte lika mycket Jos som tänkt….Men är nöjd med de 72 Liter vi nu fick!!

I Torsdags när jag hade hand om de små på Fotbollen så hade jag flyt……Katarina tog en promenad och hade svamplycka….och jag fick äran att äta upp dem tills kvällsmat!! Underbart och super tack för det Katarina!!

Sommaren 11 209

Mys med Måzart och Tintin……

Igår var nog det den bästa Fredagen på länge…..slutade 14 vilket är skönt och sen bar det av mot Dalvik och Hingsten! Ja Johanna vill jag ju också träffa!! Vi red en vända och den här gången gick det superbra!! Vi travade på lite jag och Hingsten på en åker och det kändes riktigt stabilt igen!! Yeeees! Jag ser fram emot nästa Fredag då det blir en ny tur om inget annat kommer i mellan!! Säger också tack för Mynta Busken Johanna skickade med mig hem!! Den står nu fint i Trädgården! Efter ridturen fick jag bråttom hem för jag hade fått äran att åka med Larsa och Grabbarna på Länsdans i Västerås!! Länsdans är Dans för alla funktionshindrade som kan ta sig till platsen!! Jag har ju pratat om att jag ville med och nu ringde Joppen mig och fråga om jag ville med!! Jajjemän…lätta svarade jag!! Jag fick äran att vara Bussvärdinna och hade ansvar för att alla kom hit och dit….skojsigt! De som var med på dansen i somras på Klippan blev väldigt glada över att ses igen! Självklart blev även jag det och jag fick en ny vän i Sofia!! Hon fick även Lifta med mig hem sen… Resan gjorde mig mer och mer fast besluten att jag måste söka nytt jobb…..måste ta tag i det där nu!! Känner mig bara så usel på att skriva ett CV….kan jag inte bara posta mig själv?

Sommaren 11 231

Alma och sin Fisk från Met tävlingen i Laknäs…

I helgen är T här och i morse hade hon samling tidigt för fotbollsmatch och vi åkte allihopa för at kolla på henne! Det är ju det laget som Klara lirade med förra året så det är roligt att se hur de utvecklats!! Dock blev det förlust med 4-2 efter förlängning! Men det var i Cupen för 98/99 tjejer och Ts lag är bara 00 och de har gått långt ändå!!

Nu softar vi här hemma och laddar för Kräftskiva i Kväll på Klippan! För mig och barnen blir det en lugn tillställning då vi har lite annat att stå i i morgon…..Jag, Klara, T och Ts Mamma skall på Hemlig resa nämligen!!

1 kommentar:

Annica sa...

Posta dig själv du :) Det räcker långt....