måndag 1 augusti 2011

Vi har lata Sommar dagar!

Några dagar i Dammsjön tillsammans har vi haft! Helt underbart att få sola och bada så mycket man vill! Jag anser att det är kriminelt att inte åka till badet när solen skiner och jo visst behöver vi också städa och riva undan här hemma men inte de dagar som är bad dagar! När vi är i Dammsjön då ligger tjejerna mest i vattnet och Alma står mest på händer hela tiden..... Magnus far runt som den blå val han är..... Klara badar på bra hon med och gillar starkt att snorkla......
Vi har även hunnit med att plocka 11.5 liter svarta vinbär så så snart vi får tid så skall det bli svartvinbärsjos här hemma...måste först sno några blad av någon:-)

I Fredags så var vi ner på Wärdshuset och åt smaskig mat med massa Goa vänner och det blev sen hemkomst trots att barnen var med.....men vad gör väl det när det är sommarlov?
I Lördags så var tjejerna hos Mormor och Innan medans jag och Magnus fick gå på Grisfest på Kungsgården! Isabel och Anders hade ställt till med fest och det var riktigt roligt! Framför allt fick jag lära känna Sören och hans Goa drinkar! Roligast var väl nästan att mitt lag vann tävlingarna...vi hade grym lagmoral och alla gav järnet i alla grenar....Grönt är skönt hette vårt lag! Konstigt nog så mådde jag riktigt bra i morse.....måste vara Sörens drink som gjorde det! Eller den chipspåse jag klämde i mig på vägen hem.... Ja jag kommer nog tyvärr inte i mina arbetsbyxor när jag nu skall börja jobba om två veckor......börjar bli bra tjock nu igen.....dags att skärpa upp sig nu antar jag!


Löpträningen har det gott på skit med på slutet och även om jag är ute och går på mornarna så hjälper det liksom inte om man äter massa gott och nyttigt hela tiden....blå!

Detta inlägg har jag fått gjort med mobilen då min Dator fått nå fel......vilket gör att jag inte har så mycket bilder att komma med!

1 kommentar:

Annica sa...

Mina brallor kommer att strama bra dom med :)