måndag 19 december 2011

Innebandy helg……och Julavslutning!

I helgan har det varit innebandy i dagarna två…T som hade sin Cup på Lördagen fick faktiskt klara sig själv med sitt lag! Vi andra passade på att åka till Insjön och Hasses Sportbyte för att investera i Slalomskidor till Klara och Alma…..Ett besök på Hjultorget fick det ju också så klart lov att bli! Clas Ohlson och Lager 70 fick äran att få besök av Familjen Röhnisch! Lite julklappar blev det ju…..

 

När vi sedan hämtat T i Falun så drog vi snabbt till Borlänge och Kupolen för att komplettera Julklappslistan….Nu är det nästan Klart! :-)

Söndagen fick vi också spendera på Lugnet då det var Almas tur att spela! Vi delade dock på dagen så att Magnus kom upp på eftermiddagen och jag och K från byn fick åka hem och gå på Gympa på Byn! Det blev en riktigt lång dag föra Alma och hennes lag men jag tror Tjejerna hade riktigt roligt….Det är ju det som är så roligt med Lagsporter…man har så många vänner med!!

 

Idag har det varit skolavslutning för alla i skolan och som vanligt är vi i Kyrkan! Mysigt värre….. Alma spelade Trumpet och Klara den lilla busen hon sjöng solo….helt utan att vi visste något! Lurfian! Tyvärr är Ljudet inte det bästa på Filmerna men i alla fall något och Alma hälsar att hennes Trumpet va kall så därför blir den tyst ibland…jag filmade både med Videokameran och Mobilen och detta är det som kommer från mobilen…har ju inte lärt mig att lägga över från kameran in i Datorn….men nu kan jag i alla fall starta min Dator….har haft sladdproblem i någon vecka….men en snäll arbetskamrat hade en sladd över…tack för det!

För övrigt så ser jag fram emot lite Gemensam Julledighet för Familjen!

2 kommentarer:

Annica sa...

Vilka duktiga barn!

Vida sa...

Wow! Klara sjunger så fint och jag är imponerad av Almas trumpetspel.. det verkar vara ett så svårt instrument.

Kramar till dig från Liv