måndag 26 december 2011

Julafton….

Som i alla år så begav vi oss efter Julfrukosten iväg till Gustafs och Mormor och Sibban! Anders var så klart också där…..

Vintern 11 032

Den här Fina Tomten hade vi som serverade oss Frukost……Magnus iklädd mitt Nattlinne… ;-)

Men vi stressade som vanligt inte! Julstress är inget för oss…..och traditioner är viktiga så vi började laga mat exakt samma tid som alla andra år….allt för att man skall hinna få undan disk och sånt trams innan Kalle! Och ja vi hann även i år!

Vintern 11 056

Efter Kalle så kom i vanlig ordning Tomten och ja han hade samma härliga Orangea Solbränna som alltid! Helt Underbart! Fniss…..

Vintern 11 041

Medans Kalle gick så såg det ut som vanligt…Vi vuxna sov som små Grisar…..i detta fall som ett litet Vårtsvin…..

Tjejerna fick en massa fina Klappar och även vi Vuxna blev nöjda…..Alma hade köpt en Häftpistol till mig och det är precis vad jag önskat mig länge!! Tur att hon har koll….Klara fixade fina filtar till soffan som Matchade Kuddarna….Kanon! Nu har jag även bytt gardinerna i Vardagsrummet så nu känns det riktigt bra därinne!

Vintern 11 064 

Alma och Anders hade tur för Sibban hade fixat ett ordentligt pyssel till dem! Meccano till Alma!! Lyckan va total! Jag och Klara fick bygga Legohus…hur 17 ska jag göra sen när Barnen blir för stora för Lego? Det är ju det bästa med hela Julen…nästan….Att få öppna Lego lådorna och börja bygga är så himla skoj!

Vintern 11 030

Även Sixten fick vara Julfin…..

Under hela Julen har jag haft skitaont i halsen och det är ju tur det för då slipper man må dåligt över att man inte hunnit träna….Men nu är det bättre och det är väl bara att dr igång igen!

Inga kommentarer: