måndag 26 december 2011

 

Juldagen…..

Började med Sovmorgon! Jag åkte ju ner till Kyrkan och hjälpte Lolla att tända alla Ljusen inför Midnattsmässan…Ja nu undrar ni väl…..men Lollo som är Kyrkvaktmästare frågade mig om hjälp och det är klart man ställer upp! Det är sjukt vackert i Kyrkan när alla Stearinljus tänds! Jag är ju inte det minsta Kyrklig av mig men hjälpa till gör jag ju gärna om en vän ber om det…..

Vintern 11 035

Renhornen som Tjejerna fick av Lars har kommit upp….Lite Jul blev det i dem också!

I alla fall så efter Frukosten så blev det till att sätta fart…..Magnus Syster och hela Familjen skulle komma och äta lite gött med oss! Vi hade bestämt att det fick räcka med Julmat och Magnus släpade fram Grillen och en smaskig Grillbuffé dukades upp!

Vintern 11 070

Till efterätt serverades det en Digestivekaka med Kolasås och Grädde…. Kolasåsen var en sådan där burk med Kondenserad mjölk som skulle kokas i 3 timmar och en Kvart….det fixades under Julafton… Det var första gången jag slängde ihop en sådan tårta och det blev riktigt lyckat! Men oj så mastig den var :-)

Vintern 11 071

Kusinmys i soffan…

Att få träffa Magnus Syster Mia och Familjen är alltid lika trevligt och tyvärr sker det allt för sällan men man hinner ju inte allt! Dock va det bara 50% av barnen med men det gick ju bra det med!

Inga kommentarer: