måndag 26 mars 2012

Att gå på Högvarv…..

Kostar en hel del till slut…..

Ja det fick jag smaka på igår….huvudvärken från Helvetet dök upp som ett Mail…..ja för det kom snabbare än den vanliga posten…

Det har ju varit lite mycket på slutet…träningar hit, orkester dit, körsång hit, jobbkurs dit….plus en massa massa annat som skall funka….Till slut kraschar man….en stund!

1332613435748

Klara och Hampus är Kulturella

I Fredags började vi i alla fall helgen med något underbart….Klara och Alma fick först gå på Lindex och shoppa lite Kläder! Till och med Alma tyckte det va kul och hittade två par byxor hon tog med sig hem…Klara hade redan koll på exakt vad hon skulle köpa så för henne var det inga problem alls…Sedan blev det mat på kinesrestaurangen, gött mos! När vi ätit så avslutade vi kvällen med att gå på Revyresans show på Maxim teatern! Den måste ni bara gå och se säger jag! Så mycket glädje! Tårarna rann av skratt och glädje hela föreställningen kan jag lova!! Ett depå stopp på Ica Maxi fick det också lov att bli innan vi landade hemma…

1332613587289

Kulturella Klara….en massa siden band som hängde…

Sov morgon på Lördag morgon….ja ända till 7 säkert….haha varför kan man inte sova längre när man får? Barnen gjorde i alla fall frukost! Vi ansåg att det va deras tur….och de gick med på det efter en stund!! Efter frukost så gjorde vi sånt som behövdes göra….städa inne och ute, måla lite och röja i största allmänhet! Och snart så kan jag få flytta in mina kläder i min Garderob igen…..Magnus har dragit upp några nya hyllor och Bert har meckat igen hålet och nu är det bara att måla golvet klart! Gött för nu börjar min Kartonggarderob bli sjukt rörig…. :-)

Klockan 13 var det dags för mig och Klara att infinna oss i Vasahallen för ett pass i Cafeterian….16.20 lämnade vi den och åkte till Blå Lagunen och åt mat innan vi sedan drog vidare på Länsdans i Ludvika! Ja, Klara hängde med på den också….vi dansade och hade skoj hela kvällen…På Folkets hus i Ludvika fanns även en Kostutställning med lite saker man kunde prova på…Klara och H provade på allt tillsammans!!

1332613602389

Det va en hel Djungel man fick gå igenom…..

Vi kom hem sent….och dessutom fick vi ju en timmes mindre sömn än vanligt…sommartid! Så när det var dags att gå upp på Söndagen var vi rätt trötta….I ett svagt ögonblick så hade jag visst lovat Larsa att hjälpa till på Ungdomsavslutningen i Innebandyn….Ja både jag och Magnus hade jag visst lovat! Sagt och gjort vi skulle precis åka då jag upptäcker något i Klara hår igen…..men FAAAAN! Bara att stoppa in ungen i Duschen och tvätta….Vi som kammat och kammat detta hår den senaste månaden…..ja ja då börjar vi om igen! Ringde Mormor och kollade om de skulle till stan något….jo då! tack och lov så kunde de gå på Kupolen och köpa mer medel….

Jag och Klara kom lite sent till Hedemora men det löste sig bra ändå….Hela dagen var det Innebandymatcher och Magnus var Speaker, Larsa dömde, jag tog hand om Almas Lag och lite annat småfix runt omkring….bland annat hamnade jag vid hamburger grillen ett tag så jag luktade lagom mys….Avslutade dagen med att pass i cafeterian innan Larsa tog över och jag åkte hem….det va då Mailet med Huvudvärk började komma….

1332688787987

Den här snyggingen skall få stå i vårt sovrum…..

Larsa då? Jo han stretade vidare i Cafeterian några timmar till och vart denna man får all sin ork ifrån vet jag ej men Hedemora Innebandy skall vara sjukt tacksamma över att de har honom, för utan honom blir det ingenting kan jag lova….

Magnus han fick också stanna kvar i stan….Husby AIK hade match mot Torsång och han har ju hand om Grejorna…typ Tröjorna och sånt!!

Själv dog jag en stund i soffan med Klara och sov så klart över dagens gympapass på byn…ja jag hade tänkt att gå om inte Mailet med Huvudvärk hade kommit….men nu är det som det är och jag sitter nu här och det är Måndag och jag mår lite bättre efter en natts orolig sömn….

Så kan det gå! Men nu är det nya tag som gäller!

Inga kommentarer: