måndag 5 mars 2012

Vasaloppet….

Ja i Söndags var det ju dags igen!

Som vanligt så åt vi Frukost och drog sedan mot Mora och Målet! Jag va riktigt nervös….nästan mer än om jag skulle ha åkt själv….. Varför är man så? Nytt för i år var att Samuel också skulle åka! Debut för honom! Han hade “seedat” sig fram till 3e startledet och där går det undan… Pontus han står ju i ledet direkt bakom Eliten…Grymt!!

Vinter11-12 073

Gustav Vasa och hans namne från USA…..

Vi kom upp till Mora i bra tid och jag tycker att det va väldigt lite trafik….skönt! Parkering hittade vi också….organisationen runt Vasaloppet är helt sagolikt bra!! Vi hann gott och väl ställa oss på upploppet och fick se en grym duell mellan de i täten….Och fort åkte de också!!

Vinter11-12 077

Bakom Flaggan skulle ni kunna se segraren….

Pontus kom in på Tiden 4.31.09! Imponerande! Vi fick springa bort och ge Pontus den Obligatoriska Kexchokladen! Och sedan snabbt tillbaka till Målet för att se Samuel segla i mål på den fantastiska tiden 5.00.02! Helt sjukt bra gjort Samuel!! Så himla duktig…..det var nästan så att jag fick tårar i ögonen!! Vi gav självklart Samuel en Kexchoklad också!

Vinter11-12 082

 Vinter11-12 086

Vinter11-12 091 

Till Pontus hade jag gjort en 7a….han tokgillar just 7!

Magnus och Pappa Jörgen kom också i mål….dock lite senare än pojkarna….trots att de åkte bil! Haha! nä då…de har gjort ett bra jobb med att langa dricka till åkarna!!

Vinter11-12 089

Vinter11-12 090

Till Samuel hade vi köpt en liten söt Pokal!!

Till sist så hejade vi vår käre Bokhandlare från Hedemora in i Mål….vi hann dock inte med att ge honom någon Kexchoklad för då var vi väldigt hungriga……

Det gick så där att fota….massa jäkla folk som knuffades och hade sig…Norrmän så klart! Men jag fick ju det Obligatoriska korten i alla fall!

Vi lämnade Mora med mycket bra resultat i bagaget och drog hem och avslutade helgen med Gympa på byn! Och jo nu jäklar skall jag också åka Vasaloppet….. 12.20.15 hade den som kom sist i mål…..den tiden skall jag slå!!

1 kommentar:

Annica sa...

Ja, det är duktiga killar :) Och du kommer också att klara dig galant :)