lördag 31 mars 2012

KOnstig Fredag…

Men så underbar!!

Sov till en början över med en kvart så jag kom säkert 7 minuter sent till jobbet….Dumt men så kan det vara när man Snozzar…. :-)

På jobbet gick allt bra och jag fick en bra samtal i telefonen som innebar mat i Övernora hemma hos R och M med deras Barn! Gött och supertrevligt…

Våren12 002

Efter diverse turer hit och dit så var vi alla hemma och jag han lagomt duscha innan det bar iväg på middag….Maten som bjöds va underbart god och vi hade riktigt trevligt…och roligt….så roligt att vips va klockan över Tolv… När vi begav oss hem över så varnade M oss för att det va mycket Rådjur ute på åkrarna och efter vägen….Jo vi tog det lugnt och allt gick bra nästan ända hem……

Våren12 003

Strax innan hemma så bor en bonde….han har Köttdjur och dessa kossor har nu börjat kalva lite smått….och vad tror ni att vi möter mitt på vägen? JO en helt nyfödd lite Kalv! Han eller hon va kraftigt nerkyld och vinglade på sin smala ben…och va väldigt kladdig! Vi försökte så klart att få tag i Bonden….men helt utan framgång….Ja ja vi letade upp en skottkärra på gården och hjälptes åt att lyfta i Kalven i Kärran och körde in den i hagen igen och hoppades att den skulle hitta sin mor igen!Riktigt skitiga och KO stinkande begav vi oss sedan hem för att sova…..

Våren12 004

Alma och T skulle upp på Innebandycup på Lugnet och det blev lite väl sent för tjejerna men jag och Magnus gjorde deras Matsäck och lite Frukost att äta i bilen så fick de sova så länge som möjligt!!

Innebandyn gick jätte bra för Tjejerna och Alma som egentligen inte spelar med de stora Tjejerna gjorde inte alls bort sig….om ni förstår hur jag menar! :-)

Våren12 007

Denna Tjur…tror vi är Fadern! ;-)

När vi kom hem idag så åkte vi ner till Kalven och kollade till den och den verkade ha det bra med sin Mor och alla andra Kor!

Inga kommentarer: