lördag 3 mars 2012

Solen skiner……

Jag fick avsluta arbetsveckan med att vara hemma med sjuka Alma….halsont, feber och hosta….ingen skräll direkt!! I Torsdags parkerade jag Alma i en solstol medans jag själv gick ut i ladan och sågade lite…

1330618446226

Igår tog vi det lugnt och bara va lite….skönt och bra för en sjukling……

Idag Lördag har det varit lika soligt och varmt som de sista dagarna…..Magnus skickade vi iväg på Vasalopps service redan i morse! Jag fick ett sms om en skogspromenad från Hurtbulle Karin! Och ja jag ville med och barnen lovade att de kunde klara sig själva under tiden….men så kom de på att Bio vore skoj….tur att Mormor ställde upp och gick på Bio med dem…Alma fortfarande lite roslig men man kan ju inte bara isolera sig!

Promenaden bar av ut i skogen….med fikastopp! Gött med macka och The i skogen i solen!!

1330785488328

1330787859439

När vi efter två timmar kom tillbaka så cyklade jag hem och hämtade barnen och Grillkorvar och vi åkte ner till Fatburn där ett skridsko race arrangerades……vi missade starten men det gjorde inget då ingen av oss skulle åka….vi ville bara grilla korv och umgås….He he!! En grymt trevlig tillställning med många medverkande! Marschaller var uppställda runt hela skridskobanan och det va sjukt mysigt!! Kul kul!!

1330797876817

Många barn tog efter Racet ett varv på sparkarna och de fnittrades och tjoades rätt mycket runt sjön kan jag lova!!

Nu är det dags att lägga sig och ladda för att åka upp till Vasaloppsmålet i morgon….

Kram på er alla!

1 kommentar:

Vida sa...

Vilka snygga bokstäver.. supersnygga :)