söndag 13 april 2008

Helgen......


A o K fick ett Provisoriskt Bord!!
Igår började dagen redan klockan Fem för mig!! Skulle alltså jobba lite Extra!! Det va helt okej att göra det!! 6-12 är perfekta arbetstider!! Tänk om vi kunde jobba så jämnt!! Sen kan man ju jobba fyra Skift ju..... Ingen matrast bara att köra på!! Det tror jag att Firman skulle tjäna på!!


I alla fall så var A på gympa med MM och K!! M var på fotbolls match med Husby så det var tur att MM kunde hjälpa oss!! De var på Loppis i Hedemora men gjorde inga fynd alls!! Tur var väl det för vi har nog med Bråte ändå!! M fick äran att spika upp lite lister i vardagsrummet på Eftermiddagen och det blev bra!! Kul att det kanske blir klart snart!! Var ju ett tag sen vi blev Nästan klara så att säga!! Har bara varit ett Hörn kvar!! Men taklisten tog slut så vi vedspisen blev det oklart!! Ja ja man får inte ha för Bråttom!! Jag ägnade mig åt tvätt och lite ihopplockning!! A hade Kompis här och alla tre lekte och hade kul!! Kvällen avslutades med Kött, Klyftpotatis och grillade Grönsaker!! Och jag somnade nog 21,20 för att vara rätt exakt!!

Vaknade i bra tid i morse och åt en god frukost med nygräddat bröd och ägg!! Mums!!
Jag och K åkte på Gympa och jag tog en Promenad under tiden!! Skönt!!
M och A fick vara hemma och skruva upp lite Köks skåp som vi inhandlade för länge sedan men vi har inte haft råd att köpa några luckor så vi har inte velat satt upp skåpen men nu gjore vi det i alla fall!! Det blir luckor när det blir luckor!! Men nu kan vi inte Bestämma oss för om vi ska köpa vita pärlspont på IKEA eller om vi ska satsa på att Köpa lika som vi har i resten av köket! LjusGul pärlspont!! Det är ju egentligen inte i samma rum......I tallriks skåpet skall det i alla fall stå tallrikar i från IKEA!! Arv heter dem och jag har spanat på dem länge och sa förrut att jag skulle köpa två varje gång jag var där men tur att jag inte gjort det för då skulle jag ha flera hundra......... så nu har jag inga än!!Mina Bruka skålar fick bra plats tycker jag!! Jag saknar dock min Äggskål som jag glömde i Lidköping!! Sallad, Jordgubbar och Potatis står näst på Önskelistan!!




Vi monterade upp studsmattan nyss och det blev Succe direkt! In kom två svettiga barn och nu väntar Bolibompa och mat med påföljande duschning och sänggång!!
Det är bara att ladda för en Ny arbetsvecka!! Får inte Glömma att A ska på läkarbesök på Tisdag bara!! Har nämligen glömt det en gång tidigare!!

M har ju för ett tag sedan haft sönder vår Brödrost!! Nu har vi funderat ett tag på vilken ny vi vill köpa!! Har sett att det finns Brödrostar som gör Mussepigg mönster på mackorna men nu har M hittat den han och A vill ha!!

En Leksandsrost!! Den gör tydligen Leksandsmärken på Mackorna!! Den måste man ju bara ha eller hur??

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den var för dyr för att bli födelsedagspresent till M!!

Anonym sa...

Men vi kan dela!!