söndag 20 april 2008

Vi är Galna!!

Japp så är det!! Helt vilda Helt Enkelt!!


Det hela började i går när jag kom hem ifrån jobbet!! Jo för jag jobbade lite övertid igår!! Tänk va bra det är med KOMP!! Alma åkte på gympa med Mormor jag jobbade, Magnus hjälpte sin Moster Aina att flytta och Klara fick vara med mig en stund på jobbet!! Hon trivdes som fisken i vattnet!! Inte optimalt men ibland kör det helt enkelt ihop sig!! När jag och Klara väl tagit oss hem så skulle jag börja städa och sedan skulle Alma cyklas iväg på kalas så jag började med lunch och sedan när jag skulle städa Toan så tyckte jag att jag tröttnat på den Blåa hyllan och det BLÅA skåpet!! Sagt och gjort jag skruvade ner det grejorna och målade om dem!! Tog ganska lång tid men blev ok!! Det får vara så nu tills någon inser att de ska Betala en renovering av vårt badrum!! Det blev med andra ord ingen städning alls igår!! Det skulle vi göra idag istället!!


Klara Packar 2 Kilos Svinto!!

Så i morse när jag åkte i väg med Klara på gympa skulle Magnus städa!! Oh nej det blev inte så det blev så att han började riva ner TRETEX skivorna ifrån Väggarna uppe i hallen!! Jäklar så det blev att se ut!! Sen fortsatte han ända ner i hallen!! Jösses ni som tyckte att vår hall såg för j-g ut förrut ska bara veta hur det ser ut nu!! Ha Ha!! Vi har nu bara timmerstommen framme i hallen uppe och tänkte om vi bara skulle måla den men några Timmer stockar är inte så fina så det blir nog att sätta upp gips och måla!! Men vi har en vägg kvar och vi hoppas på att den är fin så kanske vi kan ha den framme som den är!! Fast i trappen upp blir det nog att ha lite Timmer framme och sen blir det Pärlspont för glatta livet!! Trappen ska målas GRÅ och väggarna med!!

Vi började med ett jätte Projekt idag och vi blev lite sena med allt så det fick bli Pizza,Kebab och Sallad till Kvällsmat!! Inte så nyttigt men timmarna tog slut så det fick bli så!!


Uppe i Hallen!! Provade att måla en Stock!!

Trappen upp!!

Precis uppe!

Trappen i Svängen!!
Klara och Alma har lekt så himla bra idag!! De har Cyklat över till Grannarna och pratat lite och nu får de inte åka dit mer på en vecka!!!! De ska få hundvalpar så nu vill Hund mamman vara ifred en vecka så hon får vila lite!! Men de ska i alla fall åka över och vara med Anna i stallet i morgon!! Alma kollade in det stora husets Fika avdelning och konstaterade att det fanns goda kakor i det huset också!! Hon kan hon!!

Klara har gjort en stor figur på Pärlplattorna!! Hon är jätte duktig och har världens tålamod när hon sitter och lägger pärlor!! Jätte Duktig om jag får säga det!! Jag är Duktig på att stryka dessa pärlplattor sedan!! ;-))

Nu är klockan alldelens för mycket så nu lär jag snabb duscha och skynda mig att sova för i morgon ringer klockan Fem igen!! Så Go natt på er Gott folk!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var väl det jag visste-ni är inte riktiga på en enda fläck!!!

Oss.... sa...

Nä och det är så himla skönt att inte vara det!! ;-))
Kvistas