söndag 12 september 2010

Helger äger….

som Alma skulle ha sagt!!

började helgen med Tacopaj till de vuxna och Pannkakor till Barnen! Massa soffmys med Popcorn till mig och Ostkrokar till Tjejerna! Mannen i huset höll till på Vasaliden Arena och en U-lags Match! Jag somnade för Barnen i vanlig ordning och vaknade alltså skit tidigt på Lördag morgon…..6.00 slog jag upp mina blå…låg minsann kvar till 7 och drog sedan ut på en Morgonpromenad!! Till frukost blev det lite stekta kantareller på Mackan! Kantareller som jag så snällt fick av en arbetskamrat på Fredagen…….Mumms och Stort Tack för det!

DSC00313

Då Klara hade Fotbollsmatch med samling redan Klockan 10 så begav vi oss iväg rätt snabbt efter frukosten och Magnus for till affären för att servera Kaffe med Sossarna….För övrigt kan jag säga att jag är rätt less på Valet….Politiker som kastar skit på varandra i tv och radio klara jag mig absolut utan! Varför inte bara se till att berätta vad de själva vill komma med!!??

uppe

Bara lite målning så…..

Efter Sosse Kaffe och Match så samlade vi ihop oss på hemma plan och drog sedan mot Kupolen! Shopping stod på listan! Kläder, gummistövlar, inomhus skor, innebandy glasögon och Löppar tajts……..Allt hittades och nästan inget extra kom med hem! Förutom varsit Mobilfodral till de Vuxna!! Vi avslutade Dagen på Ica Maxi för lite inhandling av matvaror…och Gummisarna till Alma!! Oj höll ju på att glömma Magnus bästa investering på länge…..tråd lösa Hörlurar…..Nu kan han ha stereon på utan att vi slipper höra eländet….så skönt!!

Toast, Popcorn och film i soffan fick avsluta en Bra lördag! Jag och barnen somnade i soffan och missade mer än halva filmen så vi har tittat på den igen nu på morgonen idag! Ja för vi vaknade så klart rätt tidigt idag med……..

Inga kommentarer: