onsdag 1 september 2010

Sjukstuga……..

Ja då kan man säga att vi hittat ett till Höst tecken här hemma!!  Höstens första ordentliga förkylning har kommit till oss och det är så klart Alma som blev drabbad! Jag skriver så klart därför att hon är oftast den av oss som blir ordentligt sjuk när hon blir det! Vi andra kan klara oss med lite snor och ont i Halsen ett par dagar men Alma hon ska då alltid dra ner skiten i lungorna och bli lite värre än oss andra! Denna gång är så klart inget undantag!! Läkarbesök igår och Doktor Ragnar hälsade oss Välkomna till Höstens första besök! Det slutade med stark Hostmeducin och Pencilin till stackars Alma som hostar så fort hon rör sig!! Redan i Söndags så ringde hon Mormor så hon fick komma hit och leverera lite filmer till sjuklingen! Sällskapsresorna, Jönssonligan och Göta Kanal resorna går nu varma här hemma och vi spenderar dagarna i soffan (Vi= jag och Alma)

I morgon skall vi nog dock ta och baka något! The kakor blir det nog med största säkerhet! Jag har även fått en fin Nominering av  Carro…..titta in till henne och kolla vad hon skriver om min Blogg….det är ju Egentligen så att man skall föra denna Nominering Vidare……men jag vet inte om jag tänker göra det….Ja jag vet att det är dåligt men vi får se om jag orkar….. Men är i alla fall väldigt glad över att jag fick den av Carro och hon är en tok go tjej som kan ta fantastiska bilder med sin kamera!

Idag så tog jag mig en löptur medans Klara tränade! Det kändes bra! Tryckte på lite mer på Tempot idag och det kändes faktiskt att jag skulle f-n orka…..har varit sjukt feg med att öka farten men idag hade jag en tid att passa så jag kunde ju liksom inte springa runt där och lalla  hur som helst…..Förbättrade min tid på 5an med 1 minut och 15 sekunder! Rätt skönt faktiskt! Nu tror jag att nästa vecka så skall jag lägga på 2,5 km så det blir 7,5 istället!

Jag vill passa på att göra lite Reklam för en annan blogg också! Vida-Liv som är en Gymnasie Kamrat till mig…..Henne skulle jag vilja lära mig mer av….i alla fall när det gäller hennes sätt att tänka!

Nu blir det sovning!!

1 kommentar:

Vida sa...

Oj, tack snälla Anki.. och jag skulle vilja lära mig av dig att få all energi att räcka till och hur du får saker att verka så lätta..

Kramar