söndag 26 september 2010

Regnet bara öser ner….

Ja så sjöng i Lördags……Vi som hade planerat en resa till tippen…….Men det va bara och glömma!! Men det blir ju fler dagar…

Klara som i Torsdags blev hämtad av Sibban och Mormor i skolan och skulle ut på äventyr hela helgen Regnade hem igår……Det va ju inge kul att ha utomhus Loppis i regnet heller…….så de åkte hem! Och jag förstår dem för igår var det verkligen inte kul!

DSC01120

Jag började den här helgen på allra bästa sätt i Fredags! Hade nämligen en Klipptid hos Ingrid inbokad!! Ingan som vi kallar henne har ju varit hemma och varit mamma ledig med Goa Rut men nu har Hon äntligen börjat jobba igen…..en dag i veckan ….ja det räcker ju!! Och smart va hon ju som valde just Fredagen…..för ja då får man ju Helg på en gång liksom……Klurigt gjort av henne tycker jag…… Vi pratade i massor och hon klippte till mig så att jag blev väldans snygg i håret! Tack bästa Ingan för det!!

Alma och Magnus de svängde över till Falun och lirade några parti Bowling med Daniel medans jag klippte mig och sedan blev det Limpa med Nystekta Kantareller till kvällsmacka……Inte illa alls!!

DSC01121

Lördagen vart ju inte som vi tänkt men mycket annat fick vi gjort istället….Magnus målade det nya Trappstaketet en vända och jag städade……lite! Målade om Hallspegeln och Barnens Legoskåp! All furu är snart ett minne blott……Ja det ska ju tilläggas att jag målade lite grått i Trapphuset också…..Alma hade så långtråkigt….men hade sådan tur att Pontus kom hit och spelade lite Hockey spel med henne och hanstannade kvar så att hon slapp och med och skjutsa Magnus på Fotbolls avlutning!! Det var Guld värt för henne att slippa den resan…..utan fick istället någon att leka med…Hon bakade dessutom goa chokladbollar till dem…..Med Blått Pärlsocker….Leksandsbollar så klart!!

DSC01119

I morse så var det uppehåll och vi va inom hus en stund men sen ficka jag nog och drog med mig Tjejerna till skogen medans Magnus lastade släpkärran med alla Tippen grejor…..så nu är det lastat i alla fall!! I skogen så gick vi till Samma ställe som jag och Magnus var på i Onsdags när vi hittade så mycket svamp….och på en halvtimme hade vi fyllt varsin systemkasse med svampar…..Tok skoj att vi hittade så många tyckte Klara…..Alma va inte alls lika impad av svampplockning…..men hon letade upp dem åt oss så fick vi plocka…… Under efter middagen har vi haft möte med Fest gänget……och nu laddar vi för nästa års fest!! Ska så klart bli skoj……..

Jag avslutade Dagen med att gå på Gympa nere i byn…..det är sjukt knixigt med alla dessa steg hit och dit men jag håller mig bland Karlarna som inte heller har så bra koll på sånt och det känns bra!! I Tordags var det mer Styrkegympa……lite steg och mer styrka!! Sånt gillar jag starkt!! Men ska F-N gå dit fast det är klurigt! Kan ju bara bli bättre…….

Just nu sitter jag här i sängen och skriver…..Magnus ligger bredvid mg och snarkar som17…..har spelat in honom med Mobilen och spelat upp det i örat på honom…då snarkade han

lite mindre…..Elakt va?

Inga kommentarer: