onsdag 22 september 2010

Motion…….

Ja ni…..mitt springande fortsätter! Igår hade jag en riktig skitdag med massa dryga negativa tankar och jag kände mig allmänt super värdelös…..satte till slut  på mig springskorna och tog mig en vända…..konstigt nog kändes det som om att jag skulle kunna springa långt……så när jag kom till platsen där jag brukar vända så fortsatte jag bara……vändan blev lång…..En hel Mil! Jag har aldrig sprungit så långt och heller aldrig trott att jag skulle klara det heller men nu jäklar så gjorde jag det ändå! Och inte va jag så arg och värdelös när jag kom hem heller……bara lite stel….typ!

DSC01109

Idag har det varit en konstig eftermiddag……Alma tränade innebandy och Klara gympa men jag behövde varken hämta eller lämna dem utan det gjorde en annan Mamma från byn! Hennes Dotter har nämligen bestämt sig för att lira Innebandy med samma lag som Alma och det innebär att vi kan turas om att skjutsa…..hur skönt är inte det då? Jag fick med mig Magnus ut på en promenad…..ja man lär ju sträcka ut de stela benen man har!! Vi tog en tur upp i skogen….och tro det eller ej men vi hittade sjukt mycket trattkantareller…….jag brukar aldrig se dem…..eller så är det så att jag aldrig är i skogen…..Ja ja vi hade ju så klart inget att plocka i så efter det att fickorna va proppfulla så fick jag lov att ta av mig min T-shirt och knytta ihop den till en “påse”…..Vi fick med oss ordentligt med Trattisar hem…….SÅ JÄKLA ROLIGT!!

DSC01110

I morgon åker halva Familjen bort….Magnus till Brunnsvik på nå Kurs eller vad det nu var och Klara till någon lite håla nära Ockelbo tillsammans med Mormor och Sibban! De ska på Loppis……… Jag och Alma ska vara hemma och mysa helt själva! Vi åker på Gympa i morgon kväll och steker svampar till kvällsmaten! Sånt gillar vi! Gympan jag går på är lite styrka och sånt….lite mycket steg har Hurtbullen på sin gympa men jag borde ju lära mig med tiden…..jag måste ge det en chans i alla fall!!

DSC01112

Något jag skulle vilja träna på är att lära mig tycka mer om mig själv….hur gör man? Ja jag ska fan lära mig mer om det!!  Inte tvivla på mig själv och att jag inte skulle duga som jag är……

Något vi inte behöver tvivla på mer är i alla fall  i vilken division Husby AIK skall spela i nästa år!! Det blev Fyran nästa år!! Jag säger stort Grattis till ett helt underbart gäng Grabbar som är de bästa i den här kommunen!! Kul va??

DSC01108

Nu blir det Tack och Go natt från oss!!

1 kommentar:

Åsa sa...

Grymt Anki!!! din form blir bara bättre nu när vasaloppet närmar sig, om vi inte är i toppform då så kommer vi ändå klara det på skratt och sällskap. stora kramar