tisdag 26 juli 2011

Förfrågningar och Erbjudanden….

Den senaste veckan har varit lite konstig…..jag har fått lite konstiga förfrågningar om saker och ting….mest Djuriska men en annan också……Det hela började med att Hingstens Ägare…som jag för övrigt saknar rätt mycket…..Hon ringde hur som helst och vi pratar lite och helt plötsligt frågar hon mig om jag skulle kunna tänka mig att ta hand om Hingsten själv här hemma i byn ett år…..Är kvinnan helt galen tänker jag…..Hur i hela friden hade hon tänkt att det skulle gå….jag kan ju inte så värst mycket om Hästar….men så här i efterhand så är det ju så klart ett ärofyllt uppdrag….. Men jag måste nog säga nej…Att ha häst är ett enormt ansvar och jag känner att tiden inte finns även om jag skulle tycka det vore stört coolt……Dagen efter mötte jag Handbolls Moa på Granngården och hon frågar mig om jag inte vill ha en Kattunge….Jo vi har ju tänkt på det ett tag att kanske det vore bra om Tiger fick en kompis och så kan han även uppfostra den katten….för det är ju trots allt så att vår Tiger börjar bli till åren och man vet aldrig….Jag svarade bara att Jo vi kan fundera på det om det kommer en hel gul Hane…..och vad kommer ut tror ni….en Hel Gul Hane…Grattis till oss….om en vecka skall vi kolla på den….. Sen i Lördags när Magnus hämtar mig i Säter så får P och Dan åka med hem….hon gav mig då Deras Bellman som betalning….ha ha ni kanske minns den där Jätte Hunden som Alma lånade när hon fyllde år…..Nu tackade jag dock nej till det erbjudandet även om Magnus ville…..

sommaren 11 287

Så till det sista Erbjudandet som är mera Mänskligt…..När jag skrev om Hasselberg förra veckan så skrev jag ut det jag skrivit och åkte upp till honom med det så att han hade chansen att läsa och kanske tycka till om det…..var ju trots allt om honom det handlade……Han tyckte att det var ok att vara med på Nätet och lovade att läsa sen när han hade tid….just då satt han i trädgården och plockade svarta vinbär…..vi pratade lite och den så Coola och Tuffa Anki fällde några Tårar tillsammans med Lars när vi pratade om vad jag skrivit och hur jag kände för honom…..Vi kramades och helt så där så berättade han att han ville åka till Fjällen…..Jag frågade honom när han skulle åka och svaret jag fick var att han skulle åka bara någon ville åka med honom….han behöver ju lite hjälp med några saker!! Frågan kom då som en chock för mig då han frågar om inte jag ville åka med……som hans Assisten då!! Jag vet inte riktigt vad jag sa mer än att jag trodde nog att i så fall så vill nog Magnus också åka med…….Jösses…..skulle jag få åka med honom och hjälpa honom i Fjällen….vilket förtroende!!

Väl i bilen igen fick jag lov att ringa och berätta för Magnus om mitt möte med Lars……Magnus va på direkt och idag när vi åkte hem från Badet så stannade vi och Pratade med Lars och nu sitter Magnus och planerar resrutt med Sverige Kartan i högsta hugg….Nu skall vi alltså dra till Fjällen i Höst med Herr Hasselberg….Om allt går som det ska och så vidare……Och när jag pratar Fjäll så är det inte Sälen jag pratar om utan….Stekenjokk i Södra Lappland….

2 kommentarer:

Annica sa...

Ojeojeoj, här haglar det fina anbud! Och ni fortsätter att vara underbara och ta er an människor som behöver hjälp eller sällskap då :) Om katten inte passar så har jag ett par till du kan titta på ;)

Annica sa...

Förresten, om du får ett gäng kantareller med katten kanske det blir än mer lockande :D