fredag 20 januari 2012

Då var det helg igen….

 

Veckan har gått i full fart…och Bert har börjat med vår skorstensrenovering så hemmet ser ut som ett litet slagfält! Men det kommer bli så bra när det blir klart! Lite typiskt är att det blev 10 grader kallt just nu när vi har väldigt öppna spjäll i skorstenen…..man kan med andra ord stå i köket och se stjärnhimlen! Kallt….

vinter 2012 222

Vedspisen utsläng på grund av att den va så himla ful….det kommer bli en Ved eldad Bakugn tids nog!!

I veckan har jag hunnit med att träna mycket….ja jag vet jag tjatar om den här träningen hela tiden men det är en rätt viktig bit av mitt liv! Självklart så är barnen och Magnus viktigast men efter det kommer jag och mitt eget mående….jag mår kanon av att träna!

vinter 2012 223

Här skall en ny Kamin installeras!

Idag så lyckades en av instruktörerna tjata in mig på Spinning ! Något jag inte brukar syssla med…man får ju så ont i Röva!! Men som sagt Gruppträning är min melodi och det fanns inget annat….så varför inte!  Känns bra än så länge!

vinter 2012 224

Vardagsrummet skall också få en ny eldmakapär…..den gamla åker ut!

I morgon bitti så kommer Bert hit och skall börja med Sovrumsdelen….den Gröna inte så snygga och braiga skall ersättas av den kassett som fanns i matbordsdelen…Fint blir det tror jag!! Fast det finns en MEN……Bert måste ta sig in i skorsten genom min garderob…..och detta har nu inneburit att mina kläder ligger i kartonger…..jobbigt faktiskt men Gillar läget och tar problemen allt eftersom!! Och att städa Garderoben är ju aldrig fel!

vinter 2012 227

Berts nya arbetslokaler…….

I morgon skall vi ner på Byn och ha skridsko dag på skolan Isbana! Grilla Hamburgare/Korv och åka skridskor med byfolket…det ska bli skoj! Faktiskt på inrådan av mig….gjorde ett evenemang på Facebook och det fick verkligen bra respons…. :-)

Ha en Bäst Helg Folk!!

Inga kommentarer: