måndag 23 januari 2012

Succe……

 

Ja man kan nog inte säga annat…. Min lilla idé om att ha en skridskodag ner på Skolan skridskobana lockade förutom 10 grader kallt också hela 40 Personer! Till en början var det bara jag och våra Tjejer som var på plan så vi började med att kara bort all snö…..

1327137496546

Det låg väldans mycket snö läns kanterna och man blev ordentligt varm efter några tag med Snöskyffeln……enda problemet med att bli varm när det är 10 minus är att man lätt blir kall om man ställer sig still i några sekunder…. Det dök upp fler och fler och några Pappor ringde Gurra så han kom ner med Traktor och skopa och då va snön borta i ett nafs!

1327141289612

Snällt av Gurra att dyka upp! Herr Jönsson blev väldans engagerad i Isens vara eller icke vara så han lärde sig hur spolningen funkade och vips har vi fått en till Kille som kan hjälpa till med det! Gött mos!! Till saken hör att alla barn åker väldigt mycket skridskor under alla raster som skolan har så Isen är väldigt uppskattad! Därför måste vi nu se till att fler är med och hjälper till….och Herr Jönsson har nu börjat! Bra där….

1327141293648

Vi tände så klart Grillen och Grillade på lite mat åt oss…..hamburgare och korv stod på menyn idag….När vi grillade räknade Magnus till 40 personer som var där…..helt magiskt vad ett lite Evenemang kan orsaka…..ja vilken fantastisk uppslutning trots 10 grader kallt! Bra jobbat där by folk….och se upp snart kommer nästa grej…..om det kommer mer snö planerar jag på en pulkadag i Greta backen!! Fast vi skall så klart ha fler skridskodagar också…

1327141297540

Efter skridskoåkningen så åkte vi över till Mormor och Sibban och gratulerade Sibban på födelsedagen! Han fick ett Pussel och några Trisslotter….Vi fick “Gofika” med en snygg rosa tårta! Vid fyra fick vi åka för jag skulle iväg på Länsdans med S och innan det skulle vi äta på Restaurang hade vi bestämt! Det blev en Grekisk sallad för min del…..

Magnus och Barnen hade en skön MysLördag hemma i soffan….medans jag fick lära mig att Rullstolsbugga…..ingen lek kan jag lova!! :-)

Inga kommentarer: