måndag 9 januari 2012

Part Three….

Middagen och Festen höll hus på Hotellet där vi bodde!

Syster Bröllop 014

En fin fin lokal med utsikt över Ön och havet!

Syster Bröllop 005

Gästerna satt vid runda bord och det såg ut så här….

Syster Bröllop 008

Honnörsbordet var dock ett Rakt bord och här satt Fredrik och Marie (jag smög mig in i lokalen under förmiddagen och fotade lite i smyg, busigt va?)

Syster Bröllop 009

Min plats blev bredvid Fredriks far på Honnörsbordet! En jätte trevlig Far som lärde mig äta både det ena och det andra! Jag samlade Vuxenpoäng under hela middagen tyckte vi! Det är ju inte så lätt när man är lite Knusslig med vad man stoppar i magen men min Filosofi är att när man är på något sånt här så får man bara äta och lära sig! Vilket jag så klart också gjorde! Jag glömde tyvärr av att fota För och Varmrätten!

Syster Bröllop 007

Och detta berodde absolut på den höga nervositet som infann sig i min kropp……Talet!

Innan vi gick till bords så var det självklart lite Förmingel i väntan på Brudparet samt att det var Obligatorisk fotografering…..jag och Magnus Fotade oss både med Folkdräkt och med Festkläder… :-)

Syster Bröllop 070

Värdparet styr upp lite och berättar om lite olika krav och regler……

Syster Bröllop 071

Skål för Brudparet…..

Syster Bröllop 089

Syster och alla hennes Grabbar…Fredriks son Felix, Fredrik, Marie, Systers söner Simon och Anton….blir inte lätt för Syster när det skall Röstas om något i den där Familjen….

Syster Bröllop 091

Representanterna runt Ungdomsbordet! Felix, Anton Anton Syster Sandra, Simons Flickvän Ida och Simon!

Fredriks far var minst lika nervös som jag och vi stöttade varandra riktigt bra! Han höll välkomst talet och sen var det jag….men först fick vi så klart in Förrätten! Som bestod av: Kalixlöjrom med aquavit cheesecake, kräftvinegrette med Dillchips och till det serverades det ett vitt bubbligt : Santa Carolina Brut  från  Chile!

Syster Bröllop 020

Skall man gå på Fest behöver man ha slips….Magnus hade slipsknytar kurs med Hasse….Beskrivningen hittade vi på nätet innan vi åkte…haha!

Fredrik är en riktig Matmänniska och gillar skarpt att laga mat och har även många vänner inom Kockvärlden och idag fick verkligen Kocken visa sig från sin bästa sida! Vilket han verkligen gjorde…..och kan ni tänka er jag åt upp allt och det var supergott…..

1325952996811

Min snygga man….

Mitt i Förrätten så annonserade Toast Madammen att det var dags för Brudens Lillasyster att säga några väl valda ord…. Jösses jag spelar hellre Fotboll inför 45.000 än pratar inför folk! Men jag gjorde det och det gick ganska bra! Stakade mig lite men överlevde absolut! Magnus hade hjälpt mig att få till Talet så det blev bra! Tack snälla bästa älskade Magnus för det! Jag struntade i Mikrofonen vilket jag är glad över…..jag är inte så mikrofån kåt….vilket inte Bestmannen heller var och han tackade mig för att jag hjälpte honom igång med hans tal…..

1325953123753

Jag med Festkläder på……

Efter mitt tal så kunde vi slappna av ute på vår del av bordet…det var skönt! Och efter några tal till så dök varmrätten upp….

Varmrätten bestod av: Grillad gödkalv l´orange med ankleverpotatis, honungsbakat sidfläsk samt hummer och trattkantareller och till det drack vi ett rött vin med namnet Third Generation Shiraz från Australien……och kan ni tänka er jag tyckte vinet va riktigt gott…..mer Vuxenpoäng till mig! Jag fyllde dessutom på med ordentligt med vatten till både mig och Bo! Vi ville ju vara med hela kvällen!

Syster Bröllop 106

Och så som Traditionen säger så när Bruden går på Toa skall alla Tjejer passa på att springa fram och Pussa på Brudgummen……självklart gjorde Magnus det han brukar göra….då det stod i Festprogrammet att han var en “Gladlynt nallebjörn som gärna delar ut våta Pussar” kunde han ju inte låta bli…… Givetvis var det även lika när Brudgummen gick på Toa…

Syster Bröllop 127

Självklart fick de även Pussas uppe på stolen och så klart Under bordet…..och man kan lätt säga att de gick in för det där med under bordet…..

Syster Bröllop 128

Till efterrätt Serverades det en Tallrik med:

Gustafsson utvalda Ostar och Tillbehör! Till det drack vi: I Castei Recioto 2003 från Italien och tillsammans med Ostarna och Tillbehören smakade det sjukt gott! Vilka Ostar det var minns jag inte men de smakade inte Hushållsost direkt!

Syster Bröllop 132

Middagen va helt perfekt! Lagom lång och perfekt mängd med tal och annat som man gör! Får ju så klart inte glömma av att paret fick svara på frågor om varandra så vi fick chansen att se att de verkligen känner varandra!

Syster Bröllop 110

Man skulle använda skorna men det verkar som om Syster tappat kollen helt här……

Nu är det Dags för Festen att dra igång……tar det i ett nytt inlägg!

1 kommentar:

Vida sa...

Vilka fina bilder och vilket härligt bröllop :)

Tycker ni var fina både i dräkt och till fest :)

Kram