måndag 23 januari 2012

Söndagen…..

Lite sovmorgon fick vi på Söndag morgon men sen bar det iväg till Insjön med Alma och Emma som skulle spela match….de vann med 5-1! Bra jobbat Tjejer! Eftersom jag lovat Maxmat vid vinst så var det bara att stoppa till på Max i Borlänge och äta……

Magnus och Klara de hade Pyjamas dag och Tvättstugan….Jag hade visst bokat den åt dem….snällt av mig!!

1327320290559

När vi kom hem på eftermiddagen så satt vi vid Köksbordet och jag såg något som jag trodde var skräp i håret på Klara…Paniken från Helvete utbröt nästan och vi såg snabbt att det var Lusar i Klaras Hår!! Ja det går ju tydligen på skolan så det var väl bara att gilla läget…..men man vill ju helst till Apoteket och köpa Lus schampo i samma minut som man upptäcker det och det gick ju inte…..vi fick vackert vänta tills idag! Så idag har vi alltså lusat av båda Tjejerna…..ja det va ju så klart Lusar i Almas hår också….och bäddat rent i alla sängar! Lagt alla hårborstar och snoddar i Frysen…..Här ska minsann inga Lusar få bo kvar…..äckel djur! Nu fattas det bara att jag har huvudet fullt också…..Vi har dock kammat både mig och Magnus och inte hittat något än….så vi håller Tummarna!!

1327321199218

Imorse när jag hängde på Låset till Apoteket i Långshyttan så passade jag på att Köpa lit Jox till dessa Nyttiga “Bars” som jag hade lust att prova göra! Dessa kan man äta som mellanmål eller direkt efter Träning! Mycket billigare och godare än att köpa dem i affären!! Tipset till detta hittade jag i ICAs tidning “Buffé” som kommer varje månad om man har ICA kort!

1 kommentar:

Annica sa...

Hua! Hoppas lössen försvinner snabbt!