fredag 3 februari 2012

Än det ena och än det andra……

De där jäkla Lusarna tar kål på mig….och inte som det borde vara…jag tar kål på dem! I Lördags när vi skulle åka upptäckte vi nya på båda Tjejerna…Blöööö! Snabbt i i duschen med Klara och ny behandling…..Jo vi kom i tid till Gävle ändå!! I Måndags var det dags igen när Magnus i vanlig ordning kollade igenom Kalufserna på Tjejerna….

Vinter11-12 026

Klara har pysslat ihop Grytunderlägg till Moster Marie…

Klara fick stanna hemma medans Alma verkade ha klarat sig! Själv fick jag åka till Apoteket igen….ny sorts medel denna gång! Och nu håller vi tummarna för att de är borta!

Den 14/2 skall jag på Kryssning! Inte på vilken Kryssnings som helst utan en Kryssning för Juveler! Jag skall vara Reseledare för de från Hedemora och vi skall ha sjukt skoj! Jag är så Tacksam för att jag får denna chans! Joppen som tidigare gjorde detta har lastat över det på mig….Tack för det säger jag bara! Jag har ju sedan tidigare också fått länsdanserna en gång i månaden av honom…vilket jag gillar starkt!!

Vinter11-12 024

Marie har själv lagt in Ordern så hon kommer att få betala dyrt för dessa…..

Igår och idag har jag varit hemma med Klara som har feber, halsont och duktigt med snor som rinner….som sagt är det inte det ena så är det det andra…. Klara är tacksam att vara hemma med…ja det är Alma också….de älskar att ligga i soffan och kolla på massa bra filmer….under tiden sover jag skönt eller ligger bredvid och läser bok! Gött mos! Idag har vi i alla fall gjort lite nytta…..Tvättat och vikt tvätt! Det känns lagom….

Vinter11-12 027

Sixten är en skön kille!!

Ikväll blir det Hemmagjord Pizza här men först skall jag och Alma iväg och träna lite! Spinning för mig och Innebandy för Alma!! Jag fortsätter min 5 av 7 satsning! Det funkar än så länge! 4e veckan nu tror jag!! Kommer bli grymt stark…..haha! På skorstensfronten går det framåt! Bert har nu dragit i nya rör till alla ställen och på Måndag kommer sotaren och kollar läget….dock bor vi fortfarande på en Byggarbetsplats men vi överlever det med…..bara man borstar av fötterna innan man lägger sig i sängen så är allt lugnt! :-)

God helg på er och ta hand om varandra!!

Inga kommentarer: