fredag 17 februari 2012

 

Juvelresan…

Och en liten skidtur….. I Tisdags bar det iväg till Stockholm och Värtahamnen med en buss full av juveler!

Men först så tog jag mig iväg till Fatburn….en sjö som ligger vid en by en bit härifrån! Någon vänlig själ har dragit längdspår runt sjön! Det fick bli Fem varv….ca 9.5 kilometer fick jag ihop! Skönt som sjutton men tekniken är inte så himla bra men man kan ju inte kräva mer heller…..

DSC_0509

11.30 hade jag Date med han som gett mig mitt reseuppdrag! En lista med alla deltagare och lite andra saker som jag skulle ansvara för….Kul Kul!

Vid Tågstationen mötte jag upp alla dessa underbaringar som såg fram emot resan väldigt mycket! Resan ner gick bra och Stockholm är stort med alla sina Bussar och bilar! vi räknade Dragspelsbussar för fult och när vi väl såg båten bröt ett stort jubel ut….Vilken stor båt det var!

Första kvällen hade vi Tidig Buffé och vi åt så magen stod i fyra hörn….ja inte alls vad jag behövde men va 17…hur ofta har man chansen att äta så mycket gott… Sushi fanns på Buffén men den va inte så jätte god men desserten var desto bättre…..

Sen blev det en vända i alla affärer….kolla läget lite och sen dansgolvet för hela slanten! Alkoholfria drinkar och massa soft i Dansbaren! Jag lade mig i tid…va riktigt trött! Och idag vet jag varför…… Sov otroligt dåligt på natten men hade ju Tv på Hytten så jag kunde ligga och kolla på den!

Onsdags morgon…vaknade typ 6…somnade om lite och begav mig sedan till Frukosten vid 8 där jag mötte upp två juveler och vi åt frukost ihop och bestämde sedan träff vid tio! Vi planerade att gå av båten och bort till den mysiga Saluhallen som ligger en bit bort från hamnen….

DSC_0510

Helsingfors hade riktigt mycket snö och en usel snöröjning! Vi tog även en sväng upp på stan och kollade lite…..dock ingen shopping…eller jo jag köpte en Gigantisk Lakritspipa som jag senare klämde i mig med lätthet….Gött som 17!

Under Onsdag eftermiddag så kollade vi på lite underhållning och badade…jag slappade även på rummet med en bra bok! Kände att det var något på gång i kroppen…..vilket på Torsdag morgon visade sig att vara  Halsont!

Onsdags Buffén va inte sämre än Tisdagens….återigen stod magen i dess fyra hörn! På Kareokebaren fick vi lyssna till sköna juvel som sjöng för glatta livet…..inte behövdes någon Alkohol för att de skulle våga heller….fler borde vara som dem! Sen var det så klart dans som gällde igen…… Jag däremot somnade riktigt tidigt!

DSC_0505

Så här glad var jag när jag gick på båten….

Sen vart det då Tordag och halsen var så där underbart tjock och härlig….tänk att en lite lugn och städad kryssning skulle sänka mig totalt….skit också!! Men jag är så glad över att jag fick chansen att göra denna resa ändå! Har fått umgåtts med underbara sköningar och det får väl vara värt en förkylning då!! Och ja ALLA som jag hade ansvar för kom med hem till Hedemora igen!!

Kram

Inga kommentarer: