lördag 11 februari 2012

Surtant…..

Ja veckan som har gått har inte varit skoj…känner mig irriterad…på många saker…jobbet..vad som händer där och framför allt det som INTE händer…här hemma som är ett enda kaos med grejer och fanstyg överallt….jaja det är så just nu jag…men det känns jobbigt i alla fall….irriterad över mig själv….osv…listan kan säkert göras skita lång men det har jag inte tid med!!

Mitt i veckan fick jag se denna Länk till en Grym Tjejs ny startade blogg…Fia har ALS och kämpar som F-N varje dag med sin helvetes Sjukdom! Gå in HÄR och läs Hennes grymma kamp!! Kanske dags att sluta sura över små saker nu…..

Igår hade vi slalomdag med jobbet i Hillersboda backen i Svärdsjö…riktigt många var på plats och åkte slalom, pulka och sopsäck…..och framför allt åt vi korv! Korvar som Magnus hade bett om första Tjing på att få grilla…ja han får ju ändå inte åka med sin nya höft! Jag åkte några åk med några med en arbetskamrats barn…så det fick bli gårdagens ben träning…ja för finns det något jobbigare för låren än att åka med en liten mellan skidorna? Ett lång åk tog jag också! Med en arbetskamrat som aldrig åkt slalom tidigare….Meho hade alltså aldrig i sitt liv haft varken Slalompjäxor eller Slalomskidor på sig….bara att få på Pjäxorna var en upplevelse för sig kan jag lova…..Hur går man i dessa var den första frågan? Jag tänker så klart på Stig-Helmer….

Vi tog oss ner till Liften…ca 30 minuter tog det och ca 7 vurpor…..upp i liften gick bra och vi tog oss till Toppen utan bekymmer…..eller ja….det gick nästan på tok när vi gick av!! Ytterligare en halvtimme spenderades på att försöka ta sig ner till mitten av backen där fikastugan var…..Ner kom vi som sagt och till slut så fick han in lite av tekniken… Grymt bra jobbat av honom!! Tror han är typ 45….Så himla Modigt av honom att prova tycker jag!!

Klara och Alma de åkte hela kvällen och Alma såg vi knappt röken av…eller jo snöröken efter henne såg vi….Hon klagar idag på en ömmande rygg efter att hon ramlat när hon Railat och kört på en skylt….Det är min Alma det! Klara hon hängde mest med L ifrån Svärdsjö…hon som dessutom var här på lunch för några veckor sen….

Nu skall jag strax ladda för 30 års kalas i Gustafs! Det är bästa Ingan som fyller år och vi har idag investerat i en fin present och barnen är uthyrda på olika håll! :-)

Inga kommentarer: