söndag 22 april 2012

Sköna helger…

Ja nu känns det som om att vi har haft många sköna helger på slutet…eller så har jag bara ändrat inställning! Mycket tror jag beror på att All plast runt om i huset är borta och jag börjar se ett jätte slut på Skorstensfixet!!

Våren12 026

Så här blev det i den delen av köket där vi äter! Vi har så klart inte gjort klart där bakugnen skall stå men det får bli en senare fråga!! I vardagsrummet har det varit klart ett tag och allt är nu målat och klart! Bert skall fixa det sista på taket och sedan är det dags att slänga upp lite puts i sovrummet och så målning så klart sen är det klart där med!

Våren12 027

Igår var ju det ju meningen att Alma och Magnus skulle åka till Mora på Innebandycup….det blev inte av då det kom så mycket snö och alla har sommardäcken på och det känns ju rätt onödigt att åka och riskera att det händer något! Magnus och Alma fick istället vara hemma och greja! Magnus har varit jätte duktig med målning och takfixning i Köket! Alma hon fixade så att hon och Emma kunde leka och hon flyttade även dit under natten! Alma och Emma trivs väldans bra ihop och det gillar vi!

Våren12 032

Idag ville de hem hit och leka istället och Emmas mamma tyckte då att de kunde gott gå hem till oss…..tror det blev nästan 5 km för brudarna!! Bra jobbat av dem! Jag och Klara tog en Joggingtur på 4 Km idag och jag är impad av Klara, hon fixade det galant! Hon var för övrigt på gympa tävling igår och de hamnade på en försmädlig Fjärdeplats med 0.02 poäng från Bronset och 0.5 poäng från Guldet! Surt sa räven……

Nu är det dags att börja ladda inför veckans jobb men jag längtar redan till Fredagen då vi ska ha Tacomys här hemma!!

Inga kommentarer: