onsdag 27 februari 2013

Halvasan…..

Ja men tro det eller ej…jag gjorde det!

Tidigt igår morse gick jag och Magnus upp och åt frukost! Magnus konstaterade att han inte alls hade tid att köra mig utan ville vara hemma och snickra på Almas tak….Tack för de peppande orden käre make! Sekunden senare kom nästa…det var ju Skid VM på tv också! Fan va snäll han är …..Haha! Men han menade ju det inte på riktigt…hoppas jag!

Hur som så fiskade vi upp BÄSTA Pontus i Falun! Han är mitt stöd i livet när det gäller skidåkning! Ja när det gäller mycket annat också…. Väl på plats i Oxberg efter diverse Toastopp så gjorde jag namnbyte och hämtade ut min nummerlapp! Perfekt….mitt Vasalopps id är Anki Lindgren….alltså var det inte alls många som kunde följa mig i spåret…Ingen press!! He he…

GetEventImage.aspx

Bilden är ärligt stulen på nätet….

Skidorna va bra…något sträva så jag hoppade över att lägga på mer fästvalla….vilket var lite oklokt i backarna upp mot Oxberg! Men vi lade på lite till efter det att jag tröttnat…. Pontus han åkte bredvid mig, bakom mig, framför mig….ja han åkte åttor runt mig kändes det som! Men gud så bra det var! Jag fick massa småtips och ibland kändes det nästan som om att jag kunde åka skidor på riktigt! Och jag fick verkligen staka mer än vad jag är van vid och är väl egentligen inte alls tränad för det….med andra ord blev det väldigt tröttsamt på slutet! Mina sista 16 km var verkligen ingen lek….men Pontus tjatade in mig i målen…även om vi nästan nåde tiden under Fyra timmar…tyvärr fanns det inget kvar på slutet för det och jag fick nöja mig med 4.05.48 som slut tid! Ja jag är nöjd med det! Bättre än förra gången jag åkte Halvvasan och som sagt jag va inte tillräckligt tränad för det här! Men nu är det fan gjort……

Efter vi kommit hem vilade jag någon timme och åkte sedan till jobbet….Trött? Ja sjukt men det gick! Måste bara rikta Ett Jätte Tack till Pontus som hjälpte mig sjukt mycket! Och så klart till Pappa Jörgen som gjorde mina skidor! Nu längtar vi till Söndag och riktiga Vasaloppet och självklart kommer jag vara i målet och ta emot Bröderna Carlsson som i år startar i samma startled! Kan bli en familjefajt med andra ord….

Nu blir det ett spinningpass….för att inviga mina nya Cykelskor!! Och köra ur benen lite….