fredag 15 februari 2013

Juvelresan….Del 1

Jag jag väljer att kalla den så! Det är en resa för underbara sköningar med någon slags funktions nedsättning!

juvelresan 2013 001

Andreas och Robert är på väg ombord….

Hur som så åkte jag med som reseledare…precis som förra året! I år hade jag inte några förväntningar alls…kände mig till en början lite ensam…jag hade ju ingen med mig om man säger så…ingen egen Juvel utan var bara med för att hjälpa de Juveler som klarar sig nästan själva!

juvelresan 2013 004

Finaste Dan!!

Men min nya Kärlek som är 15 och heter Andreas var med och han träffade jag ju redan förra året…skönt då kunde jag ju hänga med honom! Det tog inte heller lång tid innan jag lärde känna några till varav en av dem känner jag sedan innan! Vår Klippanfest DJ Robert var även han med! Hans Juvel Dan är en riktigt go kille och han och hans “personal” bjöd på så mycket glädje och skoj! Att se dem jobba gör gott i hjärtat! Deras sätt att Bara vara med Dan är helt suveränt! Fick även se ett till gäng visa underbar samhörighet mellan Juvel och personal! Sånt gör mig så himla varm i hela mitt hjärta!

juvelresan 2013 035

Sushi…mums!

Vi kom ner till båten med god tid och det var skönt att det inte blev nå stress…dessutom så visste jag ju nu exakt vart jag skulle ta vägen och hur jag skulle lägga upp det hela med biljetter och sånt krafs! Skön känsla helt enkelt!

juvelresan 2013 042

Karaoke baren….

Vi fick äta första sittningen och det fanns så mycket god mat! Jag åt tre ordentliga tallrikar för att sedan avsluta med en dessert tallrik med lite av varje på. Fick MVG för mitt matintag av Två för mig helt främmande killar men ett par riktiga sköningar skulle det visa senare under aftonen!  Deras samspel med deras Juvel va grymt att se! Ömhet och omtanke jag önskar att alla Juveler får känna av sina Assar! Vet inte om MVG i matintag är ett bra MVG…de förstod i alla fall inte hur jag fick i mig så mycket! Men till saken hör faktiskt att på varje tallrik var det inte mycket…kunde varit mer kan jag lova!!

juvelresan 2013 056

Dan på Discogolvet…

Efter Maten blev det en vända i Taxfreen och jag investerade i Pingvingodisar till arbetskamrat samt en spinning instruktör! Och en flaska Minttu! Disco kavajerna åkte på och det bar av till Karaoken och många vågade sig upp och sjunga….vi i vårt gäng satt glatt och sjöng med….finstämmig allsång kan man väl kalla det! Juvelerna är så modiga..de har inga som helst problem med att kliva upp på scenen och sjunga av en låt…..de behöver inte ens vara berusade om man säger så! Önskar fler människor kunde vara så!

juvelresan 2013 017

En Taxfree lycklig Kille!

Vi avslutade kvällen i stora Dans salongen tillsammans med bandet Time Machine som är riktigt riktigt bra! Dels för att de spelar, sjunger och låter bra och enligt Robert hade de även en bra Ljussättning…tönt…snacka om DJ skadad! Vi kom i säng någon gång närmare halv 3 eller något sånt!

Kunde inte sova….fördömda skitsängar och ingen Tv att somna till…men men till slut somnade jag för jag vaknade då av klockan halv 8! Upp och hoppa för frukost! Buffé…älskar frukost Buffé! Fast det fans ju inga Bacon….hur kan man ha en frukostbuffé utan Bacon…katastrof!

Får fortsätta med nästa dag en annan dag…. Nu är det kväll och gnäll och jag ska upp i tid i morgon och åka på Innebandymatcher med Juvel laget! Ja det är mycket juveler nu…sånt gillar jag starkt!

1 kommentar:

Karina sa...

Så fint skrivet:)
Ja och vi é glada som har dig med:) Jag har en av juvelerna här som pratar en massa om dig:) <3