söndag 24 februari 2013

Lycka är…

att få åka till Vikmanshyttan eller vilken jäkla Danslokal som helst och gå på Juveldans!

Igår var det “vår” tur att arrangera Dansen för sköningarna!

Jag hämtade upp min “egen” Juvel och styrde bilen mot Byn Vikmanshyttan….bilen full med priser till Lotteriet! Tack ALLA som ställt upp och gladeligen skänkt priser!

545769_518432648208280_921395333_n

Bästa Korv säljarna!!

Halv 7 dundrade det in massa bussar och färdtjänst Taxisar och partyt drog igång…..Dans till ett Live band från Ludvika och alla var super taggade och glada!

Korv, Lotter och Läsk var sånt som vi sålde för Innebandy lagets räkning! Lotter på en Juveldans är helt underbart! Många vinster och många glada vinnare och det spelar egentligen ingen roll vad det är för priser…alla blir lika glada ändå….med andra ord vi hade några riktigt dyra saker men Nyckelbanden från Hedemora kommun var de som gick bäst då alla som vann fick välja pris! Så härligt….

DSC_1261

Så här glad blev Underbara Hampus över duschtvål och Mormors Raggarsockor….de skall han nu ha när han raggar Brudar!

När vi väl hade dansat klart och plockat ihop så fick jag ett skjuts uppdrag…. Bonus sonen Juan behövde sin Bonus mor och skjuts till Borlänge….Japp mamma ställer så klart upp och nu har jag Tjänat ihop till mina Cykelskor…He He Byteshandel när det är som bäst!!

DSC_1262

Avslutar med ett Klassiskt: Larsa och Hampus foto!!

I kväll är det Natta jobb….jäklar så konstigt!

Inga kommentarer: