tisdag 16 juni 2009

Alma 7 år!!

Mitt i allt detta Fixande och Trixande med Bröllopet fyllde visst Alma 7 igår......
Vaknade igår och insåg att det va den dagen för 7 år sedan jag klämde ur mig denna goa tjej!!
Och Inte hade jag ett enda Paket Hemma......Stackars Alma!
Men hon lovade att inte vara arg......


Ljusblåsning!!
Vi började med att sova ut....vilket vi alla behövde! Stackars Magnus fick vackert åka till Jobbet medans jag och Tjejerna låg kvar! Sedan blev det full rusch.....Allt porslin som Underbara Ingegerd och Ulrica Diskat åt oss skulle tillbaka till Bystugan och Värdshuset så det va bara att sätta fart!
Det ordnades ganska snabbt och vi planerade in en shoppingresa till Coop för att investera i lite Kalas grejor och annat bra att ha grejor!!



Massa brudar på Gungan....

Lagom i tid var vi hemma för att hinna baka Tårta, Duka och dessutom riva ett tält som vält borta på Bodegan........Magnus kom lagomt hem och fixade ett Korvstånd och Musik till Kalaset!
Massa barn anlände och det va nästan som hela havet stormar ute på Gården! Vilt Kaos......
Vi åt Korv med Bröd, Tårta och lekte! Alma fick massor med Paket och Alla barn fick till slut sina påsar......Föräldrar hämtade sina barn och jag va helt slut......Magnus han fick hjälp av snälla Hans och Mr Wallen med att riva lite Tält och vi Tackar för det! Bror Anders hjälpte även till med att flytta alla möbler.......Mor mor, Sibban och Anders Tittade förbi och Mummsade i sig sista delen av Tårtan!


Tårtan på Plats...skynd dig skär Anki, skrek barnen.......Även Pontus!
Det blev en sen kväll och jag sov så klart över i morse! Vaknade 6.20 av att Pontus Ringde och frågade vart jag höll hus!! Någon hade Inte slagit på väckarklockan på rätt tid!!
Dagen idag har varit rolig! Massa goa arbets kamrater som Gratulerat och Kramats hela dagen! Har fått återgett den Magiska Lördagen massor med gånger och varje gång är lika underbar!
Nu skall jag Krypa ner med min Man.....Go natt Go vänner!
Ps Alma fick ett efterlängtat Pimpelspö av Pontus och en Kniv av Sibban! Detta Rangordnade hon som bäst..... Vad skall det bli av henne?Ds

3 kommentarer:

I huvudet på Caroline sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
I huvudet på Caroline sa...

Det låter som en stressande dag och ännu mer stressande eftersom barn gör ljudnivån högre och ännu mera stressigt! :) Dom är söta dom små iaf när dom sover....hihi!

Men jag vet att du gjorde kalaset till en dunderdag eftersom du är en mästare på att fixa och dona!!

kram

Vida sa...

Grattis till Alma.. beundrar din energi, själv är jag mer av en slacker :)