söndag 14 juni 2009

Fru Röhnisch har ordet......

När jag vaknade i går morse så var det speciellt att vakna......Det va ju dags att Gifta sig Liksom.....Åt en ordentlig frukost och pysslade runt Pyjamasen lite här hemma innan jag drog på mig Regnstället, pyjamasen under, och gick över till Bodegan! Där var det fullt ös......Olle och Magnus lövade och Ulrica Blommade.......jag gjorde det jag skulle göra och gick hem igen! Duschade och blåste håret och klädde på mig sköna kläder och åkte till Gustafs där jag skulle hem till Ingrids Mor och Far för att fixa Frissan! Tack Birgitta och Lars för att ni alltid tar emot med armarna öppna!! Och Lunchen va Delikat!! Pasta laddning!!
Vi hade bra tid på oss det blev ingen som helst panik någonstans.......Till sist blev det till att dra på Skjortan och åka hem......Frisyren klarade det också!!
Två förväntansfulla tjejer i Svärdsjö dräkter.......Tack Till Prulles Mor!!
Hemma var allt lugnt och det kändes hur bra som helst!! Foto Johan och hans Assistenter dök upp och vi packade in oss i bilen och åkte upp till Gammelgården i Smedby! Och regnet det duggade tätt.......Sladdar och blixtar fixade och vi slängde paraplyet mellan tagningarna.....


Vi.......
Något hände uppe på Gammelgården.......Det va en Kråka som kom och va med hela tiden....den va bara 50cm i från mig......Therese berättade att om ett djur va med så där som den där kråkan var så var det någon Död person i sin närhet som var och hälsade på! Jag är sjukt säker på att det var Gunilla på mitt jobb som var ner och Tittade till oss!! Tidigare under dagen på Bodegan så var det två fåglar inne i Bodegan och kollade läget.....en av dem var min Far!! Den Andra har jag inte riktigt koll på men tror att det kan ha varit Ecco.....jag berättar mer om Ecco sen......
Min Bucket från Blomsterstugan i Hedemora!! Så himla snygg......Älskar den!

Efter fotograferingen så hann vi hem och softa lite! Jag och tjejerna klädde av oss lite och bara myste tills det dök upp lite folk som tittade in lite innan vigsel.....Magnus far gjorde Magnus syster lite lätt nervös.....han kom direkt från Örebro och kom in på gården ca 15.50.....böt om på Parkering en Lubbade över lagomt till 16! Jag och tjejerna gjorde oss klara och knäppte lite mobilkort......Slog Gustafs klappar med händerna och sade till varandra att nu kör vi! Bosse och Wicky kom med Bilen för att vi skulle slippa gå i regnet men VI gick......under paraplyn gick vi och njöt......


Titt ut brud......

Bortifrån Ladugårds backen hördes Musik i form av Vasalopps jingeln.....den som spelas vid målgången.......Jag njöt av varje steg jag tog! Det va så fint......gården va klädd i björk och det stod en massa underbara människor i fina kläder och tog emot oss!! Vi stannade till och kastade Paraplyna i diket och Mamma Ahlin började spela in oss......Delsbo Brudmarch.....rörd till tårar så vandrade vi in tillsammans jag och tjejerna......Jag njöt som fan......där framme stod min Magnus och tog emot mig!! Tjejerna gick och satte sig vid en Tårögd Pontus som för dagen även hade hand om Ringen och agerade även som Vittne..... Vigsel förrättaren Ann-ci hälsade alla välkomna till denna underbara tillställning!! Jag höll hårt i Magnus och tittade ut på Alla underbara vänner som stod där för vår skull.....tårarna rann nedför kinderna och jag va/är så lycklig! Vi hade för övrigt en röd Matta i form av ett Hjärta som Underbara Ulrica Gjort på Sitt jobb bara för oss! Undebart......
Valthornisten Johan Ahlin spelade med sin mor......Amazing Grace....om jag inte miss minner mig!
Efter det var det dags att säga Ja och Alma kom fram med Ringen och Klara hämtade blommorna! Vi sade Ja och jag fick min ring!! Bengt och Cecilia sjöng nu och spelade för oss....En Kvinna och en man......Underbart Vackert i mina öron! Kunde inte se min Vän Pontus i ögonen för då rann tårarna ännu mer.......jag tittade mig runt igen och njöt av alla! Som avslutning efter Bengt och Cecilia så sjöng Klara och Alma Idas sommarvisa för oss! Mamma Ahlin spelade med Flickorna!!
Mamma Ahlin spelade sedan ut oss.......med Husby Brudmarch! Under sista björk portalen vände vi oss om och tog emot Folkets jubel!!
Kram kalas uppstod och lite Fotgrafering innan det va dags för att alla som skulle byta om att gå iväg för att göra det.....
Vår Plan var att vi skulle ha skickat iväg gästerna på en Tipspromenad men regnet sabbade det så det blev en kortare variant på plats!! Det gick bra det med!!
" Kolla Mamma får en ring......tror jag Alma tänker"
På med nya kläder....Fin sommarkläning och Kostym.....Champange mingel med Vika bröd och Gustafskorv....snittar är inget för oss....... Vi skålade och gick in till Bords! Olle och Ulrica Grillade för glatta livet och allt va toppen!! Vi fick en underbar Grillbuffe och Jäklar va gott det var! Det talades och skålades i massor.....många tokiga saker som Legobyggestävling och Paket som krymper.......Fick en stört skön sak av Karin och Magnus Wallen......ett Vitt skåp med lås på! I skåpet skulle det läggas i Lappar med några rader från gästerna.....om ett år så fick vi komma hem till Dem att hämta nyckel....då skall vi läsa och Minnas!!
Puss, puss Älskling!!
Tårtbagaren kom ut till Byn i egen hög person!! Snacka om Service! Den var underbart vacker var hur god som helst och den Räckte ju också! Min stora fasa var att något skulle ta slut!! Men så blev det inte! Inte på Något!!
Efter massa mera bus och Bildspel från Möhippa och Svensexa och ett Fint Bildspel från Mamma så var det sedan dags att inta Baren på nedervåningen där Nytillkomna gäster anlänt!! Det va ju som sagt Öppet hus efter maten! Många Goa människor från Övriga Husby och Falun bla Gladde oss med sin närvaro.....Underbart!! Skall göra ett speciellt inlägg om Presenterna senare men jag Måste berätta om våra nya familje medlemmar...Anki och Magnus....en Tupp och en Höna......Ja nu har vi en Höna och Tupp.....de har fått flyttat in i Lekstugan tillsvidare!
Mera Pussar....Kolla de underbara Bokstäverna som vi fick Av Smedsbo att sätta på Huset......I trä liksom....Älskar dem!!
Festen pågick hela natten med Dans, Dassbesök och massa skojiga saker......jag Dansade för övrigt Bröllopsvalsen i Gummi stövlar....som var det bästa med kvällen.....Huvudsaken man håller sig Torr om fötterna säger ju Emils far!!
Har ju så klart massor att berätta med helt allvarligt då blir jag sittandes här hela natten......men jag kan berätta att jag och Magnus gick hem och lade oss när klockan var 06.15......i vår säng låg då redan Pontus! Ja, va Fan är man bästa vänner så delar man väl allt eller? Vi kröp ner på varsin sida om honom och somnade tillsammans alla tre!! Galet som sjutton men det är ju vi i ett Nötskal!
Tårtan och vi.....Barbapapa som par ser ni lite av också!!
Nu så känner jag att det svider på Kinderna och i ögonen av trötthet....så nu mina Älskade vänner ska jag gå och lägga mig bredvid min MAN!!
Mer kommer senare......
I morgon är Det Almas 7 års kalas så vi har lite att fixa med, då med!!
Så jag säger TACK till alla underbara vänner som spenderade dagen med oss igår!! Och ett extra Tack till Super Underbara Olle och Ulrica med "Personal" som gjorde vår dag till den Bästa!!
Kram kram Anki

10 kommentarer:

Madde Rosén sa...

Så jättefina ni är! Kul att få kika in här, och se på eran dag. Ser ut att ha varit perfekt, och lite regn på bröllopsdagen betyder ju lycka!
Ha det så gott, grattis än en gång! Kram Madde

Malin sa...

Tack för att vi fick komma på ert underbara bröllop! Ni var sååå fina och allt var perfekt. Hoppas det är en dag ni sent glömmer. Kram Malin

I huvudet på Caroline sa...

Hej!!!!
Vilket vackert bröllop det verkade vara, ni var jätte fina och bilderna var ju toppen bra!!!! Roligt att redan så tidigt se bilderna!! En stor tumme upp för bästa Anki!!!

Kram

Annica sa...

Kan ju bara hålla med...va fina ni är! *kram*

linnea-maria sa...

Det var ett underbart bröllop och bruden lyste som värsta 1000wattaren av lycka!!! Ha en underbar fortsättning på äktenskapet.
Ps. Alma är en hejare på Bellmanhistorier :)
/linnea-maria

Vida sa...

Vilka underbara bilder och tack för att vi får ta del av er magiska dag via bloggvärlden. Du är vacker som en dag på bilderna och det låter verkligen som ett bröllop i din stil.

Stor varm grattiskram från Liv

Annelie sa...

Ett stort grattis Anki, verkligen en underbar dag. Ni var jättefina bägge två, alla fyra faktiskt. Låter som ett perfekt bröllop, äktenskapet blir nog ännu bättre.

Kram Annelie

Råttan sa...

Vilken dag!!! du måste berätta imorrn. Fantastiskt roligt att Pontus sov mellan er =) kramar Å

Anna J sa...

Tusen tack och tusen kramar till er nu såhär efter allt!!! Det var fantastiskt roligt och vackert bröllop!!! Åh...Anki, va fin bilden är när du kikar fram bakom trädet!! Alla bilder är superfina, men den va VERKLIGEN superbra=)

Ta hand om er hela familjen Röhnisch nu!!!!

Mariapia sa...

Fint ni haft det!!! Grattis till er!! Maria