onsdag 24 juni 2009

Elsa.....


Underbara Goa Elsa.....
Ja som jag sagt innan så har Grannarna fått tillökning......

En underbar Labrador Tjej som ska lyssna till namnet Elsa! Ja alltså hon är en jätteduktig tjej som oftast lyssnar när man kallar på henne! Husse och Matte till Elsa är ute på en Semestertripp och Elsa bor nu hos Hennes Farmor och Farfar....alltså Husses Mor och Far! Alma och Elsa har länge lekt så fort de har fått chansen och Klara har övervunnit rädslan för henne så nu när Husse och Matte är på vift har vi lovat att komma dit och Leka med Elsa varje dag!


Klara och Nelly.....

Igår tog vi med henne på en Promenad runt byn och även snälla Nelly fick följa med! Nelly hon är en lite äldre och lugnare dam som inte alls orkar skutta ner i diket för att bada i det lilla vatten som finns, hon orkar heller inte jaga fjärilar och sånt trams så hon är en Perfekt hund för barnen att gå ut och gå med! Den andra Bönan däremot hon hoppar gärna ner i diket och jagar allt som rör sig....även flygande frön från Maskrosorna......så henne tog jag hand om medans Alma och Klara turades om att hålla i Nelly....som belöning för att man tar två hundar på promenad så får man en glass vilket tjejerna gillade!


Alma och Bus Elsa...
Idag bar av över till Hundarna igen, direkt efter Fritids.....vi hade bestämt att vi skulle ta med hundarna ner till Byn badplats, vi vet ju att Elsa är ett riktigt blöt djur så det skulle bli spännande......det visade sig att Alma och Klara minsann också skulle bada så det blev ett nakenbad för dem! Elsa hon var helt galen......ja alltså då menar jag Helt galen! Sprang upp och ner och fram och tillbaka i vattnet! Simmade med Klara och hoppade från Bryggan med Alma!


Galen Elsa Badar som en TOK!!
Nelly däremot hon tyckte det va blött och kallt......eller va då fina damer blöter väl inte ner sig hur som helst heller! Först hade vi Elsa i koppel men efter en stund släppte vi henne.....och ja då blev hon ännu vildare.......Barnen tyckte det var väldans kul att simma runt med Elsa så det där var nog inte sista gången som de Badade ihop!!
Styvmorsviol.......
På vägen hem hade Klara lite Blomlektioner med sin mor.......värst vad Barnen lär sig Blom namn nu förtiden.....själv vet jag i allafall Maskrosor, Tussilago och Vitsippor....Klara hon kunde alla som stod i diket typ......och då var de där som jag kunde inte inräknade!!
Mera bad Elsa.....
Blöt Elsa vill inte gå hem.....

Nelly och Klara halkade lite på efterkälken med Nelly och Klara suckade högt att Nelly gick saktare än värsta Pensionären.......Fniss!
Äntligen hemma i lugn och ro tycker nog Nelly!!
Nu är det i alla fall snart Kväll och gnäll!
Go natt gott folk!!

3 kommentarer:

Vida sa...

Tack snälla söta för din kommentar hos mig. Den värmde gott!

Liv

I huvudet på Caroline sa...

Du lilla vännen jag vet inte om detta inlägg vårdar dig gott:) För nu ser jag ganska klart vad jag ska lämna mina SMÅ odjur när det nalkas semester och hundvakt:) :) :)
Men då vet jag iaf att dom får det bäst hemma hos Er!!!
Kramkram

Annica sa...

Va härligt det ser ut! Elsa ung och busig och Nelly lugn och stabil. Fast det är stövare oftast...:) Våran Hanna ska vara vattenapporterande men det vet hon nog inte om...hon vill inte bada :)