lördag 6 juni 2009

Livet går vidare......

Ja hur orättvist det än är så går Vårt liv vidare!
Veckan har var rätt ok ända till Torsdagen då Vi fick de sjukt tunga beslutet på jobbet att vår Gunilla har lämnat oss!! Alltså, Ja vi visste att hon skulle gå den vägen men vi trodde inte att det skulle gå så fort........Hon hade ju planerat att vara med i Sommar ju!! Men ibland blir det inte som man tänkt! Det har vi lärt oss denna vecka!! Det som gör att jag känner att det känns lite ok nu trots allt det är att Gunilla har inte ont längre! Hon har det bra nu! Där hon är kan man Lyssna på Rollingstones och äta gränslöst med Choklad, man kan dansa barfota galet länge till Creedence samt att man kan spela AC/DC på högsta volym! Och allt detta kan man göra hela tiden.......sen kan man om man vill sätta sig ner och bra ta det lugnt och kolla till sina kära och nära som fortfarande är kvar här där vi är!!

Så tror jag i alla fall att det är.....någon annan tycker säkert att det är på något annat vis men det här är min tro!!

Lille bror Anders.......
I Onsdags så fyllde Min Bror Anders 30 år! Han bor för övrigt i Göteborg och är inte hemma här så ofta men nu hade vi turen att han var i Hofors och gjorde ett jobb så han kunde svänga förbi hos Mormor och Sibban för lite Tårta igår! Smaskens......
Direkt efter jobbet igår så åkte jag hem till Magnus Mors tvättstuga för att tvätta och mangla lite dukar till Nästa helg, jag och mangeln blev lite osams då han brände mig fint på knogarna men det gick bra till slut! Planen var också att jag skulle hinna åka över till Isabel och Gratulera henne till sin Examen......men jag hann inte med det! Det får bli en annan gång! Men vi säger Tack till Anders som följde med till Magnus arbetskamrat Janne och hämtade hem de bänkar som han gjort till vår Fest nere på Klippan.....vi tänker så klart låna dem och inviga dem redan nästa helg så det var ju tur att Janne hann klar med dem i tid!! Vi Tackar för det!!


Bröllop......två samma dag.... Ja vet ni det har blivit så tokigt att VI har blivit bjudna på Två bröllop samma dag!! Den 18e juli....Då gifter sig Isabel och Anders här i Husby kyrka med stor baluns på Husby Kungsgård. Samtidigt gifter sig en gammal Handbollskamrat sig, Jennie med sin Magnus......Jag sade tidigt ja till Bellas Bröllop....jag kunde väl aldrig tänka mig att det skulle bli två samma dag!! Det grämer mig att jag Missar Jennies Bröllop! Undrar om jag hinner Klona en till av mig så att jag kan vara på båda ställena samtidigt? Och till råga på allt så va Brudarnas möhippor samma dag också.......exakt samma dag som Magnus hade sin Svensexa.....samma dag så drog alla barnvakter sin kos också!! Jag fick således klara mig själv med barnen och som de som läst tidigare så var jag på personalfest dagen innan så jag kunde inte köra bil......tur var ju det för Barnen vägrade åka bil den dagen för det va så varmt!! Så mitt i allt elende när jag missade allt så kunde jag kosta på mig att vara bakis utan att det gjorde något! Men är det inte lite typiskt att allt blir samma dag ibland?


Idag på förmiddagen har vi hunnit med att hämta T och M som skall vara hos oss tills i morgon eftermiddag! Vi har även varit till Borlänge och shoppat lite prylar till Bröllopet.....Plast muggar i olika former och storlekar, servetter, gustafskorv, kokkorv, nötter, läsk osv Vi börjar med andra ord närma oss dagen med stort D! Idag kommer också hon som skall viga oss, Magnus känner henne men det gör inte jag! Men jag litar på Magnus magkänsla och så länge den säger att de känns ok så är jag nöjd! Vi tror att vi börjar att få koll på allt nu....jag har en plan med hur det skall dukas men man är ju ingen inredare men det blir nog bra ändå! Jag vet att Ulrica som skall fixa maten kommer att lägga sin hand över det sista så det kommer att lösa sig!

Nu skall vi avsluta kvällen med lite Grillat med Nypotatis och sedan blir det nog soffan och en Tidig säng! De små vaknar nämligen sjukt tidigt för att vara Söndag! Och vi har ju faktiskt en del att göra i morgon också!!



Tack för idag!!

Ta hand om varandra!!

Kram Anki

1 kommentar:

elof sa...

det är fint skrivet om gunilla