söndag 28 juni 2009

Husby veckan är igång.......

.......och Magnus har semester och jag får minsann jobba vidare......
Helgen rullade på i snabbt Tempo den här gången också!!
Mysiga katten.....
I Fredags så drog Husbyveckan igång! Det började med allsång på Scenen som ligger i Älvkanten nere vid vårt underbara Värdshus nere på byn........Bilder från tillställningen kan ses hos Smedsbo bloggen! Det blev en skön tillställning med många fina sånger och bra musik! Vi stannade kvar en stund på verandan innan i cyklade hemöver........

Tiger.......
Lördag blev det Extra jobb för min del....ångrade mig starkt när klockan ringde kan jag lova.....ja ja jag jobbade av mina timmar och åkte hemöver där det snabbt skulle bli dusch och cykling bortöver till Gammelgården och utomhus Teater! Jag fick stressa lite men hann........fast.....allt gick verkligen inte min väg idag......jag var inte på jätte bra humör alls kan jag lova......jag orkar liksom inte......tårarna kommer väldigt lätt......känns svårt att förklara men det är som om att jag inte känner mig nöjd med något som jag tar mig till med! Känns hela tiden som om att allt bara blir fel och att hur jag än gör så duger jag inte till.....ja det är knäppt jag vet men det är också jobbigt att alltid ha dessa känslor!
Tiger ligger i skuggan och jäser.....
Ja ja väl på Teatern så sken solen så mycket den bara orkade och jag sökte upp en skuggig gräs plätt och lade mig i gräset och kollade! Teatern va bra....rolig och många sköna skratt......i Paus så Drack vi skumpa och åt Goa Mackor som Magnus snällt gjort i ordning! När Teatern var slut så tog vi Cyklarna ner till Värdshuset och klämde i oss en smarrig Hamburger Talrik och några Cider innan vi cyklade hem igen.....nu börjar Cykel sommaren kan jag lova..........
Barnen var för övrigt hemma med Mormor och Sibban.......
Klara har fotat Blommor.....
Idag så åkte Magnus över till Familjen i Smedsbo för att hjälpa till med att juta deras blivande Källaringång! Magnus tog med sig Flickorna och lämnade dem hos Snälla Familjen Wallen som lät Flickorna vara där och Bada i deras underbara Pool.....vill också ha.....jag själv stannade hemma och Tvättade några maskiner och klippte gräset......ja egentligen borde väl jag tagit med mig barnen och åkt och badat men det gick liksom inte! Gräset måste klippas och jag är inte i Beachform så jag Klippte gräset istället! Frun på Smedsbo ringde och bjöd över oss på middag och vi Tackade ja....mat lär man ju ändå ha lite av! Tack Anna! Anna har det inte så lätt nu....de håller på attt bygga ut och just nu har de endast en stege ner i en grop och sedan en stege upp ur gropen för att ta sig in i huset! Förhoppningsvis så finns snart bilder på Deras Blogg!
Super goa Klara.......
På vägen hem så tog vi ett snabbt bad och nu ligger alla och sover utom jag.....men jag skall hoppa in i duschen nu och sedan krypa till sängs! Får se när Magnus kommer hem! Jag lånade nämligen ut honom till Smedsbo ända till 05.00 i morgon bitti! Då lär han hem för jag skall ju åka och jobba!
I morgon så fortsätter Husbyveckan......Rock kväll för ungdomarna på Scenen! För er som vill läsa mer om vad som händer här i Husby denna vecka så har ni länken här.....
Kram och Go natt på er alla!

4 kommentarer:

Vida sa...

Vilka härliga bilder på fin katt och fina klara.

Du skriver så sköna inlägg... gillar din blogg..

Ha det gott vännen!

Kram från Liv

Annica sa...

Dom där känslorna känner jag igen... du ska få ett tips av mig på jobbet...:)

linnea-maria sa...

Vilka fina bilder. Klara är ju en mästerfotograf :)
Ha det gott i solen. Om det bara inte vore så sabla varmt på jobbet...
/linnea-maria

linnea-maria sa...

Du duger visst! Ni är ju jätteduktiga. Tänk bara vilket fint bröllop ni ordnade. Ta hand om dig. Kram