torsdag 11 juni 2009

Och Regnet det bara öser ner........


Hela skola har intagit scenen......

Mmmm vädret ser inte så Tiptop ut men skit i det Det ordnar sig ändå.....det finns ju tält!
Skolavslutningen i Tisdags klarade sig från regn och det tackar vi mycket för! Får nog be Johannes med gitarren att komma hit och spela sol låten hela Lördag förmiddag......Ett roligt inslag på Skolavslutningarna i Smedby är att Prästen Ebbe kommer och berättar någon Dråplig historia ur hans Liv! Han är så skön.......
Efter skol avslutningen så testade vi ljudet inför Lördagen.....en och annan sång sjöngs i garaget...
Roligt!!

Försökte få en bild på Tjejerna...men Alma hade då ingen lust...känner ni igen stenen?

Igår så var jag till underbara Ingrid och fixade till håret lite inför Helgen! Hon har fria händer att göra vad hon vill.....ja så är de alltid med henne! Hon bestämmer helt enkelt! Ja, för vadå, hon kommer ju på Bröllopet och ser jag då inte BRA ut i håret så är det ju hon som får skämmas....he he!! Så jag vet att jag kommer i alla fall va snygg i håret.....vare sig det regnar eller ej!
Eftersom jag va hos Frissan och Magnus jobbade sent så fick Mormor och Sibban hämta barnen på Fritids! Det slutade med att Tjejerna stannade kvar i hos dem över natten......Mysigt för dem!


En MammaRazzi......Anna från Smedsbo....

Jag och Magnus åkte hem och gjorde klart Fest programmet eller Laguppställningen som Magnus kallar den......Det blev Kanon ju!! Ulrica kom över och diskuterade lite Björkar, Blommor,Mat, och diverse annat som skall fixas! Ulrica känns trygg! Hon kommer att fixa och Greja för vår skull och det gillar jag skarpt! Hon har massor av bra idéer som jag bara Stor gillar!!
Allt börjar falla på plats nu......skönt! Ingen stress.....bara fart och fläkt!!


Idag skall vi väl försöka fixa lite Frukost först och främst (bara Magnus kan släppa sin telefon, Hallå han har semester idag ju) sen har vi lite att fixa med......Husvagnar skall bäddas, Förtält skall helst resas, Ring skall hämtas och några småsaker skall fixas!! Och så klart skall jobbet besökas en gång idag också! Information om vårt varsel skall ges idag och jag vill absolut höra vad de har att säga......sen så har jobbet fixat en fin bok som man kan skriva en sista hälsning i till Gunilla! Jag och Magnus har komponerat ihop vad vi vill säga som sista ord och dessa ord skall nu fixas in i denna bok.......


Till sist hela Familjen Wallen som lyckats med att bli av med Bil Nyckeln....Fniss!
Och inte hade den Äldre Generationen Mobilerna på heller.....hahaha!


Tack och adjö för idag!!
Kram Anki






4 kommentarer:

I huvudet på Caroline sa...

Himla go du är!!! Du vet hur det är att komma hem till folk, den svenska avundsjukan måste man ju leva upp till... som sagt hemmet blir ju en vardag och man blir hemmablind:(

I helgen är det helgen med stort H för dig, du ska nu bli Fru!!!! Jag hoppas att du kommer lägga ut bilder snarast så jag kan dela stunden med dig även fast långa vägar bort!! Ett stort lycka till vännen! Och jag hoppas att jag inom kort får se ringen live och hela dig med!!! Miss you och din sjuka humor!!!! Olle strömberg kan jag iaf ana att vi kommer ses, *hoppas*

Stora kramar till den bästa Anki!

Annica sa...

Håller tummarna så ni inte ska bli blöta imorgon! Ha en underbar dag ni båda! *kramar*

Frida sa...

Ojojoj, mycket att stå i hör jag... Hoppas verkligen att allt är under kontroll så att ni kommer kunna njuta av morgondagen.. Håller tummarna för uppehållsväder!

Tack för festinbjudan, hade vart grymt kul, men måste vara kvar i sthlm i helgen tyvärr...

Stor kram och lycka till!

Anonym sa...

Hej Anki!
Hoppas att er dag blir fantastisk.
Regn på bröllopsdagen betyder LYCKA.

Massor av GRATTIS KRAMAR från alla oss i Danholn, hälsar Annica med familj.