söndag 29 augusti 2010

Helgen…

Har varit så skön! Hunnit med både det ena och det andra och vi har inte haft något planerat! Vi har legat i med målning och nu är det bara fönsterbrädorna som skall ha sig varsin strykning till sen är det klart……

uppe 003

Väggen i Trappen upp fick ett Hjärta……

Igår så hade Klara fotbolls match med Samling redan klockan 8.50 så hela Familjen fick vackert vakna tidigt och det gjorde vi! Tack vare Magnus väckarklocka, fast redan klockan 6 va nog lite överdrivet men så skönt, vi låg kvar i sängen och myste bra länge (för länge) innan vi gick upp….ja katten Tiger va också med! Sen fick vi lite kort om tid och fick nästan kasta i oss Frukosten….Hihi! Jag satte på mig ut och springa kläder och blev avsläppt på Stadsberget så att jag kunde ta mig en 5as Löpvända! Så skönt så där på morgonen Faktiskt! Tog det lite lugnt då vaden känns än men den sinkade bara mig med någon minut och det viktiga var ju att den Höll hela rundan! Sen tog jag mig en promenad ner till Vasaliden och kollade på en jämn och spännande Match som blev1-1 dock till Hedemora flickornas fördel……..

uppe 002

Mina Bokstäver…..

Efter lite Lunch intag och Handling så var vi på hemma plan igen. Jag klippte gräset och Magnus målade allt som han så duktigt har spikat upp under veckans gång och vi satte även upp mina hemmagjorda bokstäver….. Vi slog i en spik och knipsade av Huvudet på spiken sen var det bara att banka in dem i väggen…eller kanske trycka är rättare då vi har kvar Tre tex Skivorna på väggarna i vardagsrummet……Blev riktigt Nöjd Faktiskt!!

uppe 005

här ser det ut uppe vid soffan just nu…….skulle nog vilja ha en Vit Eketorps  soffa istället…..med Gråa Stjärn kuddar! De är inte så farligt dyra nya men har sett att på Blocket finns det också gott om dem…….och klädsel kan man ju alltid köpa ny!

Alma hon håller på att hosta Lungorna ur sig så det är tveksamt om det blir något Jobb för mig i morgon…..det återstår att se men nu skall jag byta om eller rättare sagt ta av mig Pyjamasen och åka till Hedemora och lämna Klara på Gympa träning och själv ta mig runt Gröna milen med en Barndomsvän!!

3 kommentarer:

Annica sa...

Fasen vad snyggt det blev!!!! Jag har grå och beige stjärnkuddar men inte sådär fint runt om. Våran målning ligger på is just nu, annat som är viktigare och mera akut. Hoppas Alma piggnar i. Kram Annica

Oss.... sa...

Tack Annica! Man kan ju inte hinna med allt och ibland får man låta det vila lite....vi har ju vilat med detta rum i säkert 4 år så....
Kram Anki

Malin sa...

Jättefint! va duktig du är Anki!