söndag 18 september 2011

…….

I fredags började jag Helgen med att hämta hem Tjejerna och sedan väntade vi bara hem Magnus och sen drog jag mot Vika och Hingsten….en ridtur med Bästa Johanna och Hingsten stod på tur!! Hur skönt som helst….Vi gick runt i skogen och pratade massor, vi avslutade med en lång stunds Travande…och ja jag satt kvar! Dock ville Johannas Häst Gallopera och det hade då jag ingen som helst lust med…..det skall vi göra när det blir snö….då gör det inte så ont att ramla av! :-)

Fredag kvällen slutade med att vi(jag) somnade i soffan…

DSC_0205

Dessa två monster såg vi……

Lördagen så jobbade jag lite övertid….komp är bra till Jul ledighet! Magnus och Tjejerna förberedde för Knattefotbolls avslutning och Husby AIKs sista hemma match….Grillen skulle på plats, Sallad inhandlas och massa annat! Men Magnus är ju van…. Efter jobbet så blev det att dra ner på IP och dra igång med Föräldramatcher!

DSC_0206

Magnus och Alma Skördar….

Husby AIK spelade sen en rätt trökig Match mot Islingby där det såg ut som om att det va Islingby skulle gå segrande ur bataljen…men icke då de Röda killarna såg till att vinna med 2-1……Bra jobbat Gubbs!! Nu är det bara att segra över Korsnäs borta nästa helg så är det kval till Division 3 som gäller…….Stort som 17!! Somnade 21.30 i soffan….rätt ok att då vakna upp halv 8 i morse och känna att dagen gärna fick börja tidigt!!

DSC_0210

Klara och Skörden….

Innan 9 var frukosten klar och strax efter 10 var vi på cyklarna på väg mot skogen för att titta efter lite svamp…..och Jösses va Trattisar vi hittade! Gör ont i magen när man måste lämna kvar dem i skogen för att Påsen man har att plocka i är mer än överfull…….Men ja ja någon annan får hitta dem!! Efter Lunch så var jag och Klara iväg till Stjärnsund och hälsade på S som jag skall bli kontaktperson till…..Det kändes bara bra och det skall bli skoj att vara med henne lite då och då…..Lämnade sedan Klara på gympa träning och åkte sen hem och grejade lite….

Avslutade Söndagen med Gympa på byn……Gick inte alls bra….. :-(

Inga kommentarer: