måndag 5 september 2011

Helgen.....

Helgen den gick på tok för snabbt och jag anser att regeringen borde bestämma att helgen skall vara tre helt lediga dagar........

Nu jobbade ju jag i Lördags men jag tycker ändå att det vore så! När jag var och jobbade så åkte Magnus med Barnen till Gruvan i Garpenberg på familjedag.......det va tipspromenad, pulkastningstävling och met tävling bland annat! Under Fredagens eftermiddag var jag in på Jaktia i Falun och investerade i lite tillbehör till metspöna......säljaren i butiken hade kunnat lura på mig precis vad som helst då jag är helt blåst när det gäller sånt där.....men jag blev nog inte allt för lurad! Själva Met tävlingen gick riktigt bra för Alma....6 stycken fina Abborar lyckades hon dra upp! Klara stackaren fick endast en liten mört......men hon va glad ändå!

Jag fick efter jobbet lite egen tid.....lite egen tid för att vika tvätt....kul tid! Men jag skall erkänna att det är bra mycket mindre tvätt nu än när vi var Fyra barn!
Efter diverse tvätt vikning bar det av till fotbollsplanen där Husby Aik bjöd på en Grymt spännande match som avslutades med vinst till de röda killarna! Ett underbart nick mål i sista minuten gjorde oss alla sjukt lyckliga......Nicken va en språngnick ala Thomas Brolin....fast på Ager vis! Tack åsnälla Ager för det och tack Robban för den galna passningen till just Ager! :-)

Under Söndagen så klippte vi lite gräs.....Alma klippte hälften och jag hälften.....bra fördelning! Sen blev det match för Alma i Ludvika och träning för Klara i Hedemora så vi fick dela på oss! Magnus åkte med Alma på fotboll medans jag tog ett varv runt gröna milen medans Klara tränade! De andra åt mat tillsammans med Lillanfamiljen och jag fick gå på cup möte....nästa helg är det dags för den årliga Handbollscupen, det ska bli skoj! Alma fick tyvärr stryk denna match också men jag har fått höra att Alma gjorde en riktigt bra match i målet ändå.....och att siffrorna kunde varit större om inte hon storspelat! Det är mammas tjej det! :-)

Det blev som vanligt en intensiv helg men ändå rätt lugn på nå vis.....att jag dessutom fick börja helgen med en ridtur i Fredags gör inte alls saken sämre! Sen fick jag dessutom tid för att gå ut på logen och måla lite trådrullar som jag släpat hem från jobbet......Inte illa pinkat får man väl säga....även om jag fick ett stress bryt igår kväll.....det är så mycket hela tiden.....

2 kommentarer:

mormor sa...

Kör Alma gräsklipparen bättre än sin pappa???

Oss.... sa...

Japp det gör hon.....:-)