onsdag 7 september 2011

Jobbigt nu…

Gårdagen va en sån där dag som bara man vill glömma…. Det började vid 07.00 då jag fick ett sms av Magnus där han berättar att en av våra gamla arbetskamrater dött under natten……bara så där! Jo visst han har vetat en kort kort stund att han va sjuk och vi andra ännu lite kortare….men inte trodde jag väl att det skulle gå så här fort….. Blääää!  Mina tankar finns så klart hos Famlijen! Hustru, Barn och Barnbarn har det så sjukt mycket tyngre än mig så varför klaga….Men man blir så ledsen!! Han hade ju nyss gått i Pension och levde livet nu…..Tårarna rullar! Att efter ett sådant besked samla ihop sig och gå in och jobba känns ju så där….spöregn ute och inombords!! Maskinen gav allt för att krångla och de mest mystiska saker krånglade! När vi väl fick fart på allt utom en sak så kom en snubbe och påpekade just den sista lilla grejen…..Ja jo jag vet men sa jag vi har kämpat skiten ur oss för att komma igång i Flera timmar nu och har inte hunnit….Fick ett svar som fick mig att nästa börja Grina…..en vanlig dag hade jag bara Flinat och hållit med honom…men fan komma och bråka en sådan dag som igår va inte rätt läge Jussom….fast så klart inget Han kunde veta ju!! Men så kan det ju vara ibland…..

Kan ju också säga att det är inte så himla skön stämning på Fabriken just nu…..Massa snack och spekulationer om vem och vilka som skall få gå…en massa olika konstiga rykten ploppar upp och man undrar ibland hur de kan starta….hur kan någon komma på dessa saker…..Ja ja det ska nog bli bra det här också….Bara vi visar ett grymt Tålamod och jobbar som aldrig för och är Positiva så blir det bra….Hoppas jag!!

DSC00265[3]

Vila i Frid M!! Kram

1 kommentar:

Annica sa...

Ja, det var en underlig dag igår.... hörde flera som som tyckte det. Måste ha varit taskiga energier i gång. Tungt var ordet sa Bull...