söndag 25 september 2011

Sköna Helg!!

Gu så skönt det är med Helger som inte är fetfyllda med massa varje dag!!

Efter Torsdagens Magkirurgi så va jag lite sliten på Eftermiddagen…..Lyckades ta mig ut från avdelningen ner i i hissen och ut i friska luften utan att både spy och svimma……Va inte alls i bra form när jag väl kom ut till bänken jag han slå ner Röva på i några minuter innan Magnus dök upp…..Men det va ju bara att bita ihop…Ville ju hem!! Väl hemma så intog jag soffan och låg sedan där resten av kvällen! Hur skönt som helst!! Åt lite mat och blev lite piggare!! Tog även som jag planerat en sjukdag på Fredagen….den spenderades i sängen tills det var dags att hämta T på skolan!! Vi plockade upp klara och Alma och drog till Kupolen…Fotografering i veckan och då MÅSTE man ju ha något snyggt på sig sa Klara!! Själv slog jag till på ett par nya inomhus dojjor till Höstens Gympa pass…..känns konstigt att inte köpa Handbollsdojjor…men men!!

Sommaren 11 331

I lördags Morse var det uppstigning tidigt….Alma och T skulle få åka med K och E från byn in till stan på Innebandy cup!! Tack K för det….. Det va Matsäck som skulle fixas och sen så var det bara att dra till Klippan där Mormor och Sibban skulle ha Auktion på en Jäkla massa skrot…..eller bra att ha saker som Sibban säger! Nervöst till en början…..dåligt med folk….tänk om allt skulle bli kvar….Men som tur var kom där några tappra själar och köpte nästan allt skrot! Lite billigt kanske det blev men ibland är det bättre det blir det än att man får ta eländet med sig hem igen…..

316606_10150341702310209_808885208_8066908_450572977_n

Själv snodde jag en Plåtburk som blev kvar…inte för att jag vet vad jag skall ha den till men något lär jag väl hitta på….. Fick tydligen äran att ta hem en Gammal vagn som gott efter Häst för i tiden….Ja jag vet ju inte….vad ska jag med den till?? Någon som är sugen på att lägga ett bud? Kom med det då!!

Sommaren 11 337

Efter Auktionen som löpte på rätt snabbt så Drog Magnus i ett huj till Falun och Korsnäs där Husby skulle vinna mot korsnäs och ta sig till Kvalet upp i Trean….nu blev det inte riktigt så utan man förlorade med 2-0 och fick avsluta säsongen där…..Men Grabbar vilken säsong ni gjort! Nya i Fyran och kommer Fyra…sjukt starkt!! Själv åkte jag hem och Klippte gräs och laddade för aftonens Länsdans med S! Det vart en skojig Tillställning där jag lyckades få S att dansa men massa killAr….tre som hon dessutom inte Kände!! Bra jobbat S, man måste våga!! När jag väl anlände hem sov alla skönt i sina sängar och det tog inte många minuter innan jag gjorde det med….

Sommaren 11 334

Idag Söndag så har vi tagit det rätt lugnt….plockat massa Trattisar och skjutsat lite Gympa Tjejer på Träning, Tvättat lite, Röjt Ute och nu förväller jag svampar……

Ska se om jag inte skall avsluta med lite Styrkegympa ikväll……Får man det tro?? Stod ju inget om något sånt i nå papper……

Inga kommentarer: