söndag 27 september 2009

Mys helg.....

Började med Fredagsmys igår!
Tacos och glass till efter rätt i Uppesoffan....ja det vet ni ju redan om ni läst det förra inlägget som jag för övrigt gjorde från Mobilen!!
Lördag Morgon började vid Fem för mig! Dags för lite övertids arbete! Jag och Marianne skulle packa lite prover av nicotinell Tuggummi! Tiden gick rasande fort och vi försökte vid Tio att lösa Melodikrysset men vi va rent skit ussla på det så vi lämnade WO ganska så snabbt!

När jag kom hem va ingen hemma! Så jag gjorde något jag är sjukt bra på! Klippa gräset är jag nämligen bäst i Familjen på! Jo för Mannen i huset har fått Klippförbud.....han välte nämligen sist och fick hela Klipparen över sig! Så hädanefter klipps det av mig!! Magnus och barnen var på fotbolls träning och storstädning av Hedemora handbolls Klubblokal! Magnus hade ett och annat med sig hem som vi kommer att ha nytta av......He he! något värmande till Råttan hittade han också! Så att hon inte behöver frysa när hon skall stå och vänta på mig i skidspåret i vinter! Om jag nu vågar åka med henne......
När är väl alla var samlade och lunchen va intagen så bestämde vi oss för att det var dags för de vuxna att gå på bio! Sist vi gick på bio bara vi två var när Titanic gick......det var ju ett tag sen kan man säga! Vi har bara varit på Bio med Barnen efter det! Sagt och gjort så bokade vi två Platser på filmen: Flickan som lekte med Elden, lämnade barnen hos Mormor och Sibban och drog till Borlänge! Filmen va bra! Jag har ju lyssnat på ljudböckerna och har sett fram emot denna och nästa film sjukt mycket! Jag tycker att den höll vad den lovat och vad jag trott! Magnus snackade något om Ljud kvalité och sånt men det är inget jag bryr mig om.......Filmen va helt enkelt bra och jag ser absolut fram emot den Tredje Filmen som dyker upp snart!!

Så himla bra! se den...men se den första först!!

Efter Filmen så tittade vi förbi hos underbara Anna J som hade förfest med Bästa pinglorna....De skulle på hela huset gungar! Det va väldans roligt att se dem alla igen.....en del lite gravida och en del lite mindre.....en del i Flanel och en del i Röda Metalic pumps....så läckra!! Någon va sjukt Taggad och vi hoppas att det gick bra för denne.....någon tyckte Magnus va lite stram......men hur svårt är det inte att helt nykter hamna bland 10 pladdrande brudar som inte alls vill diskutera Fackliga frågor eller Politik utan istället ber om smakråd hur håret skall sitta eller vilken klänning som passar bäst.....men hallå brudar ni är så fina hur ni än har håret och vilka kläder ni än har på er!! Bara så ni vet!!
När vi sedan kom till Mormor för att hämta barnen så var vi alldelens för sena.....de sov redan så det blev till att åka hem själva!
Har insett att min Gummisar gjort sitt....vill ha dessa nu!!

Sov morgon i morse och hämtning av tjejerna stod på schemat och nu har vi vikt lite tvätt och skall snart äta Lunch för att sedan åka till Hedemora och gympa träning! Jag tar mig en promenad längs Gröna milen! Pappan och Mannen är på Fotboll! En extremt viktig match idag! Kval upp till division Fem! Vinst och det ser riktigt bra ut!
Så underbar helg och tankarna i mitt huvud har varit bra!! Så vill jag fortsätta ha det!!
Hoppas på en BRA ny vecka nu!!

Kram kram på er allesammen.......

2 kommentarer:

Vida sa...

Det hoppas jag med på.

kramar

Annelie sa...

Låter som en toppenhelg. Var och såg filmen i torsdags med några arbetskamerater. Väldigt bra tycker jag med. Hoppas att du får din önskan uppfylld, det är du absolut värd!

Kram Annelie