söndag 6 maj 2012

Sporthelg!

I Fredags efter middag hade Alma samling klockan 16.30 på Husbyvallen för ett Två timmar långt träningspass med fotbollen! Det vad dags för Träningsläger! Jag var med och körde med Målvakterna! Efter Träning och dusch for vi upp till Klippan och riggade för natten! För är det läger så är det övernattning som gäller…..jag va den Mamma som fått äran att sova med brudarna…24 stycken! Vi åt mat, godis och sedan kollade vi på film! Tintin. Det va riktigt mysigt att ligga under täcket på luftmadrassen och kolla på film med alla Tjejerna…..Ja de tre manliga ledarna var ju också med men de kollade på Hockey! Det blev tyst strax efter 23 och alla barn sov gott hela natten….underbart duktiga barn!

1336321787458

Alma och Andreas!!

När vi vaknat på lördagen så fixade vi fram frukost åt alla och jag drog hem och åt frukost med Klara och Magnus….Magnus åkte sedan ner till Klippan och hjälpte till medans jag och Klara åkte och hämtade Sofia! Hon hade Bowling Match i Avesta och jag hängde med henne! Det gick väldigt bra för henne och de andra Juvelerna att spela! Många härliga glädjerop blev det vid spärrar och strikarna!! På vägen hem så fikade vi med Larsa och bröderna grus….Juan bjöd på Wienerbröd vilket vi är glada över!

535845_3880334091848_1383680526_3484922_1953072202_n

Lasse inviger nya läktaren!!

När vi väl lämnat Sofia, hämtat Alma, städat på Husbyvallen och stod helt slutkörda hemma i köket så var det ingen som orkade att laga mat…vi kom på den briljanta idén att vi ringer Lena på Wärdshuset och kollar om han har några rester över från dagens 90 års kalas….JO visst hade hon! Kom och hämta vet ja va svaret….gött mos eller god gratäng, fläskfilé gryta och laxgryta var vad jag åkte och investerade i! Tur nog var den underbara Hallonpajen slut för vi hade nog inte orkat mer….. Sen somnade vi i soffan vid 19 och 21 kom det tre besökare med Tårta…Juan igen….och Larsa och Johan! De kidnappade Magnus och tog honom med sig på Puben och han kom hem sent…..Jag somnade om i sängen strax efter 22….mycket sömn med andra ord!!

1336321929981

Vaknade vid 7 i morse…alla andra också! Ja inte Magnus men vi tvingade upp honom till frukosten vid 8! Jag och Klara drog till stan och tränade! Hon gympa och jag Löpte lite på Stadsberget och sedan en vända på alla maskiner på Gymmet! Alma och Magnus de åkte ner till Husbyvallen och bar bänkar och började med Linjedragningen på stora planen…sedan vet jag att även Lasse dök upp och nu står de nya läktarna på plats!! Snyggt!!

 

Nu på Kvällskvisten så har Alma varit på Buggkursavslutning i Bygdegården och jag och Katarina tog oss en promenix innan vi kollade in vad barnen lärt sig under våren! De har blivit duktiga de små liven…..Dagen till ära så hade Andreas Berg….världsmästaren i Boogie Voogie! Himla kul för barnen att han tog sig tid att komma!! Han är ju från byn så det är ju extra kul att han är på plats!!

Nu är det dags att gå och duscha och gå till sängs….vi får nog se hur det blir med jobb i morgon! Alma hostar som en tok nämligen….

Inga kommentarer: