söndag 27 maj 2012

Solen skiner!

Och det är stek het ute!! Helgen har spenderats utomhus så mycket som möjligt och idag har vi fått massa färg på oss…..

våren 12 003

I Fredags drog Magnus ner till Tyskland med Pontus för att köpa Öl till hans 30års kalas som strax går av stapeln! Jag och Tjejerna skulle egentligen sköta kiosken på Husby AIKs U-lags match men den blev inställd så vi åkte till Falun och köpte en finfin Herrcykel till Magnus! Ja nu har vi 10 cyklar i Garaget…Haha! Fattas bara en Tandemcykel!

våren 12 004

På lördag morgon tog jag en promenad medans Tjejerna tog sovmorgon!! Så himla varmt och skönt ute på mornarna nu!! Sen fixade vi lite här hemma innan vi drog till Stjärnsund och hämtade Sofia och drog mot Kupolen! Hon skulle uppträda på stora scenen och vi passade på att köpa lite Examenskläder under tiden de böt om till scenkläder! Det va revyresan som showade och som vanligt hade jag svårt med Tårarna…..Efter att vi skjutsat hem Sofia så åkte vi hem och väntade hem Magnus som va riktigt trött….men inte för trött för att Grilla! Johan, Juan och en kille till kom till oss och åt lite...Trevligt!

våren 12 002

Idag har vi mest varit ute och fixat! Bytit däck på husvagnen, klippt gräset och Alma har spelat match i Ludvika! Tyvärr blev det förlust. Jag och Klara stannade hemma och tvättade klart och sedan drog vi över till Isabel och hälsade på lite!

Klara och Albin lekte i massor och Albin är en riktigt skön liten kille.

våren 12 029

Detta svingade jag ihop…. 

Idag på min morgonpromenad så hittade jag en grävmaskin med hela skopan full med rostig taggtråd…..LYCKA! Ringde genast han som äger skopan och frågade om jag fick ta lite…..Han fick sig ett gott skratt kan jag lätt säga!! Självklart fick jag ta hur mycket jag ville…..bara att springa hem och hämta bilen alltså! Pysslade lite med det nu på kvällen när Magnus spöade Tjejerna i Krocket….

våren 12 010

Sixten sticker Klorna i Rumpan på Klara…. 

Nu är det kväll och gnäll….men först DUSCH!!

Inga kommentarer: