torsdag 3 maj 2012

Underbar Långhelg!

Ja vi har haft det gött hela långa helgen och den avslutades med Tacomys med Familjen Ewaldsson och Fam Bergman-Eriksson! Allt enligt tradition! Att jag fick vara helt ledig i Måndags va inte alls fel…..älska Klämdagar!! Jag skjutsade Barnen till skolan och sedan for jag över till Övernora och Mia! Vi tog en lagom lång promenad! Gött!! Åkte sedan hem och bakade bullar och fick finbesök av självaste Jonte! Vi kollade Mora Träsk på DvD och skrattade gott!

DSCN7403

Alma och Morbror Anders!

På kvällen när gästerna gott hem så tog vi en sväng till Bodegan…som vanligt fick Magnus lov att gå hem i tid då han har sitt första Maj jox…men jag stannade kvar och vi hade riktigt trevligt! En del alvarligt prat blev det lite senare under natten….mycket känslor men ack så viktigt!! :-)

DSCN7405

Alma Handvoltar….

1 maj va jag lite seg….dock inte på grund av alkoholen utan på bristen av sömn….somnade 4 och vaknade 7…det blir tok då! Så jag tillät mig själv att ligga i soffan lite…sen blev det Muslifix och lite bara vara ute i solen mys! mormor och Anders kom förbi och fikade! Alma va riktigt glad över att få Låna Anders en stund och de hoppade studsmatta!

DSCN7395

Tiger gillar att ha sällskap ute i gräset!

Kan säga att vi lade oss tidigt den kvällen…..

I går när jag for till jobbet kändes det helt ok att det strax va helg igen……På vägen hem fick jag ett sms av Gustafs Damtränare i Fotboll….de va/är sjukt desperata efter målvakter…så desperata att de hör av sig till mig…. jag lovade nästan att komma på träningen(idag) och nu sitter jag här vid köksbordet och känner mig öm i kroppen…ja jag åkte alltså och tränade fotboll idag….hur galen får man vara?

DSCN7390

Hjälpsamma Brudar!

Ja ja det får bära eller brista helt enkelt! En träning i veckan kan jag väl kanske kosta på mig….vi får se! Fötterna trivdes inte alls i de trånga skorna så vi får se hur vi skall lösa den biten…är ju inte alls sugen att köpa nya….men jag kanske inte kommer ur sängen i morgon heller så då är säsongen slut…ha ha!

Nu skall jag gå i säng!! Förväntar mig en öm kropp i morgon!

Inga kommentarer: