söndag 16 mars 2008

Gympa Tävling i Bjursås!!


As Lilla trupp!! Lite suddig!!

Igår Lördag var det dags för att åka på Gympa Tävling med Tjejerna!! As Första! Ks Fjärde!!

Det va spända barn och Föräldrar som Ockuperade halva Läktaren i Bjursås! Ivrigt på hejade av en gammal klenod Till Klubb komandora!! Vi fick minsann inte bre ut oss hur som helst och absolut inte ha våra matsäcks väskor med oss på läktaren för då skulle ju inte alla Bjursås Föräldrar få plats på Läktaren!! Men då var det väl bara att se till att man kom i tid då så man fick en bra plats!! Skulle jag sitta där sen Nio på morgonen skulle jag minsann ha min Mat nära till hands!! De skulle inte få glida in precis till Tävlings start(11.30) och ha det bra!! Glöm det!! först till Kvarn är det som gäller!! Så det så!!

Till i år så har ju Klubben fått två små lag som tävlade och det innebar ju att vi var fler föräldrar och vi har nu börjat förstå att det gäller att Heja på lagen ordentligt och denna gång klarade vi det riktigt bra faktiskt!! Men det finns lite att slipa på!! Lite bra ramsor ska fixas!! Och lite mer oljud ska vi nog ordna!! Men vi lär oss ju hela tiden.........precis som barnen!!

Ks lag kom Fyra och var bara 0,4 poäng efter Trean så det va riktigt kul!! Poängmäsigt så var de bättre än förra årets Tävling!! Alla fick Diplom efter Tävlingen och vi åkte hem i skaplig tid!! Glada och Nöjda givetvis!!


På Kvällen kom P hem till ossoch åt Tacos och Fiskade Fiskadam med oss!! Tillsammans åt vi sedan godis och kollade på Melodifestivalen och Givetvis vann rätt låt tycker jag!! P va lite sur över att hans Tjej Linda inte fick så bra poäng!! K hejade på Amy och A höll nog på alla!!

Trevligt hade vi alla fall!! Tur att P kan komma och leka med oss när M är ute på vift!! Han har varit till Åland i helgen igen.................................han tröttnar visst aldrig!! ;-)


Idag så sov så länge vi orkade!! Tyvärr sken solen in mitt i ansiktet på mig redan Halv åtta men jag låg då kvar i sängen fram till Nio!! Skönt!!


Vi har varit ute och tagit en Cykelpromenad och Tvättat lite! Två av tre ifrån Smedsbo tittade förbi medans deras Pappa staplade virke!! Kul med lite Besök!!


När de åkt så Påskpysslade vi lite!! Kul med Pyssel tycker jag!! A har varit hos MM i veckan då dagis hade stängt för planering!! De var till Kupolen och Shoppade loss på Panduro och i Leksaksaffären!! Tre lådor med Påskpyssel kom de hem med!! K som var hemma samma dag och hade Feber blev väldans glad och tog med sig en låda och flyttade hem till MM på Torsdagen och Fredagen!! Hon fick vara hemma och vila upp sig lite och det var ju tur det eftersom det var tävling igår!! Tur för oss att MM kan ha barnen ibland!! K älskar att vara där och pyssla så det
är perfekt!!

Min och Ks!!

As Kyckling!!

Nu är det Duschning och läggning som gäller bara Bollibompa är slut!!

Inga kommentarer: