måndag 10 mars 2008

Helgens Bravader...................



I helgen som var var ju jag och M till Åland på Country Kryssning!! Klockan tio lämnade Fm och tjejerna av oss på Stationen i Falun!! Med på bussen var många ansikten man kände igen sen tidigare Country äventyr!! Med från jobbet var också Niclas och Linda!! N som blev Kär i Dessa tillställningar sommaren-06 då någon snäll person tog med honom till Furuvik!! Vi hade det jätte bra längst bak i bussen och den stackars Baccardin jag och M hade med för att dela på var försvinnande god.......

Vi kom i alla fall ner till Stockholm i god tid efter det att vi stoppat på något skabbigt hak på vägen ner!! Klämde en Kebabtallrik där för att dricka stark dricka på Tom mage är livsfarligt!! Drack dessutom vatten till maten!! Succe kan jag säga!! Väl i Stora stan så Träffade vi många gamla goa människor som man inte träffat sen i Augusti!! De där två Proppra farbröderna Bla!! Morsan(Monica), Hasse vaktmästare och Fru Margita mm mm! Någon som det va riktigt roligt att se var en gammal arbetskamrat i från jobbet som tagit sitt pick och pack och flyttat norr ut!! Kul PD!!
Kusin A, Fru B-I,Bo (j-a) Ohlsson med fru dök också upp!! Åke ska absolut ha en medalj för att han orkade stappla runt med sitt relativt stela ben!! Så kul att se er alla igen!! Ni är bäst!!
Givetvis var MM och S också med!! De hade GrisBengt med fru med sig!!
Sen ska vi ju inte glömma de MotorCykel åkande paret som vi nyss lärt känna!! Yrjö (eller hur det nu stavas) Med fru!! De åt vi dessutom Frukost med på Söndagen!! Tack för sällskapet!! Tummen med Tjej och Pata skall också Nämnas!! Junior Fogdan med Kompisar får inte heller glömmas!! Då blir det nog livat!!

Jag och M hade ju bokat resan lite sent så vi skulle egentligen äta sent men lyckades få de två sista platserna på tidiga Buffén!! Perfekt för efter det så kunde ju man Ta lite mer stark läsk i lugn och Ro i någon annans hytt!! Ingen fest hos oss inte!! Vi gick till Bo och de andra!! Sedan svängde M runt alla damerna på Dansgolvet och B-I hon hade inte fötterna i golvet många gånger kan jag lova!! Morsan hon bara tjöt: Åh M du är bäst!! Hm så bra tyckte då jag inte att han va!! Eller så var det jag som inte va så bra på det där dansandet!! Totalt taktlös!!
Investerade i alla fall i en ny hatt!! Den blev perfekt!! M köpte sån där grej man har runt halsen med en Örn på, Typ!!

Vi va vakna rätt länge faktiskt!! Fick Beröm av Fogdan för att vi forfarande var på benen vid 02.30! Undra varför hon tvivlade????


På Söndagen vaknade jag med skräck i kroppen......Skulle jag vara bakis eller inte? Nä jag va inte det!! Måste varit för att vi åt med jämna mellan rum och höll Vätskebalansen i perfekt Höjd!!
Men det ska ju sägas att man va rätt sliten när vi äntligen kom hem igen!!
Men det var det Absolut Värt!! Så himla roligt har vi haft i helgen och jag längtar så till sommaren då vi får träffa ALLA goa människor igen!!

M och Kusin A bestämde sig för att De skulle Bli Cowboyar i sitt nästa liv och jag som vill bli katt i en Mysig ladugård råkade säga fel och sa att jag skulle bli en Ko och det gillade de! ;-)

Tyvärr så Krånglar det så foton kommer senare jag lovar!!








2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi får hoppas att bilderna blir bra,jag misstänker att fotografen var mycket ostadig !!

Oss.... sa...

Nu har den Stadiga Fotografen Lyckats fått in lite Foton!!